مهاجرت به اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهای قاره اروپاست که در جنوب غربی این قاره قرار دارد. آب و هوای این کشور با آب و هوای بقیه اروپا متفاوت می باشد به گونه ای که می توان گفت شمال این کشور آب و هوایی معتدل دارد و قسمت های جنوبی و مرکزی اسپانیا نیز آب و هوایی کاملا مدیترانه ای دارد.
اسپانیا با داشتن ۴۶.۶۵ میلیون نفر جمعیت ششمین کشور پرجمعیت اروپاست، نکته جالبی که در این کشور اروپایی باید به آن اشاره کنیم، این است که مردم این کشور ثروت واقعی را در اختیار دارند ممکن است بتوانید ثروتمندتر از مردم کشور اسپانیا را پیدا کنید؛ اما نمی توانید شادتر از مردم این کشور را پیدا کنید. این مسئله را می توان در امید به زندگی مردم این کشور دانست به گونه ای امید به زندگی در این کشور ۸۲ سال است.
سالانه افراد مختلفی از سراسر جهان به دلایل گوناگون تصمیم به مهاجرت به این کشور اروپایی می گیرند؛ اما برخی از این افراد با راه های مهاجرت به این کشور آشنا نیستید. اگر شما هم جزو این افراد هستید و تصمیم به مهاجرت دارید. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا شما را با راه های مهاجرت به اسپانیا آشنا کنیم.

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به اسپانیا

برای این که افراد بتوانند به کشور اسپانیا وارد شوند و مدتی در این کشور اقامت داشته باشند می توانند از چند طریق اقدام کنند. برای مثال اشخاص ایرانی که می خواهند به اسپانیا سفر کنند باید ویزای این کشور را دریافت کنند. ویزاهایی که به افراد داده می شوند شامل ویزاهای اقامت بلند مدت و کوتاه مدت می شوند.
نکته ای که در این مورد باید به آن اشاره کنیم این است که افراد با استفاده از ویزاهای کوتاه مدت مانند ویزاهای توریستی و ویزاهای شینگن نمی توانند اقامت کشور اسپانیا را دریافت کنند اما اگر فرد ویزای بلند مدت داشته باشد شرایط فرق می کند و در کنار این که می تواند مدتی را با استفاده از ویزای خود در کشور اسپانیا اقامت داشته باشد می تواند از خدمات دولتی نیز استفاده کند.
به طور کلی ویزاهای بلند مدتی که به افراد داده می شود به سه دسته تقسیم می شوند:
• ویزای اقامت دانشجویی که فرد با استفاده از آن می تواند در طی مدت تحصیل خود در اسپانیا اقامت داشته باشد.
• اجازه اقامت برای پیوستن به خانواده و یا بازنشستگی
• نوعی دیگر از اقامت وجود دارد که ترکیبی از اجازه کار و اجازه  اقامت است و فرد می تواند با استفاده از آن هم در کشور اسپانیا زندگی کند و در هم در این کشور کار کند.
توجه داشته باشید اگر فردی ۵ سال به صورت مداوم در کشور اسپانیا اقامت داشته باشد می تواند برای اقامت دائم اسپانیا درخواست دهد و کسی که اقامت دائم اسپانیا و یا کارت آبی اروپا را داشته باشد می تواند پس از این که ۱۰ سال در اسپانیا زندگی کرد برای گرفتن پاسپورت اسپانیایی درخواست دهد.
در ادامه برای این که بیشتر با روش های مهاجرتی اسپانیا آشنا شوید برخی از این روش ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

روش های مهاجرت به اسپانیا

روش های مهاجرت به اسپانیا

برای این که افراد بتوانند به کشور اسپانیا مهاجرت کنند راه های مختلفی وجود دارد که این راه عبارتند از:
• مهاجرت تحصیلی به اسپانیا
• مهاجرت به اسپانیا از طریق کار
• مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج
•مهاجرت به اسپانیا از طرق سرمایه گذاری
• مهاجرت برای هنرمندان و افراد موفق
• گرفتن تابعیت از طریق تولد
• تابعیت اسپانیا از طریق پناهندگی

اقامت اسپانیا بدون نیاز به سرمایه گذاری

این نوع اقامت به کسانی اعطا می‌شود که توان مالی قابل توجهی داشته و نیاز به اشتغال در کشور اسپانیا ندارند. در روش تمکن مالی که در حال حاضر سفارت اسپانیا در تهران از آن‌ استقبال می‌کند شخص متقاضی می بایست قادر به اثبات درآمد کافی‌ در ایران باشد و این درآمد نباید به صورت حقوق ثابت باشد. به این گونه که متقاضی اقامت اسپانیا باید بتواند بدون حضور حداقل شش ماه در ایران درآمد کافی‌ برای زندگی‌ در اسپانیا را داشته باشد.

نوع درآمد

هرگونه درآمدی مانند سود حاصل از سپرده بانکی‌، سند ملک و اجاره نامه رسمی‌، سود سهام شرکت و یا کارخانه در این روش میتواند مفید باشد. لازم به یاد آوریست که منبع درآمد شما نباید وابسته به حضور فیزیکی‌ شما در ایران باشد(حقوق ثابت) و شما چون درخواست اقامت اسپانیا را دارید و بنا بر قانون می‌بایست ۱۸۴ روز (شش ماه) در اسپانیا باشید،در نتیجه بدون حضور در ایران و بدون کسب و کار در اسپانیا بتوانید به راحتی‌ امرار معاش کنید.

مدت اعتبار ویزا اسپانیا

مدت اولیه مجوز اقامت تمکن مالی برای یک سال است که می‌تواند برای دو سال تمدید شده و سپس برای دو سال دیگر نیز تمدید شود. پس از زندگی در اسپانیا به مدت پنج سال، شخص متقاضی می‌تواند برای دریافت اجازه اقامت دائم اقدام کند. در صورت رعایت شرایط اقامت در اسپانبا در انتهای پنج سال دوم، متقاضی امکان اخذ پاسپورت کشور اسپانیا را خواهد داشت.

مدت اعتبار ویزا اسپانیا

اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

خرید ملک به مبلغ ۵۰۰،۰۰۰ یورو به بالا (ویزای طلایی) :

در این روش متقاضی باید بدون بهره گیری از وام بانکی‌ در بخش ملک سرمایه گذاری نماید، این خرید می‎تواند در قالب خرید یک یا چند ملک باشد که می‌بایست مجموعه خرید بالاتر از 500.000 یورو گردد. از مزایای این روش سرعت بالای اخذ اقامت اسپانیا (۳ هفته) و عدم شرط حضور شش ماهه در اسپانیاست.

اقامت اخذ شده، اقامت کشور اسپانیا و اتحادیه اروپا بوده که با کارت اقامتی دریافتی، امکان سفر به تمامی کشورهای عضو شنگن را خواهید داشت.

خرید ملک با متراژ کافی به ازای تعداد اعضای خانواده :

در روش دوم که متداول‌ تر می‌باشد متقاضی می‎بایست متناسب با تعداد اعضا خانواده خود ملک با فضای کافی‌ خریداری نماید، یعنی‌ در این روش، به جای قیمت، متراژ ملک مهم می‌باشد. همچنین متقاضی می‎تواند از وام بانکی‌ نیز استفاده نماید.

جهت اخذ اقامت اسپانیا به منظور اثبات امکان تامین هزینه زندگی بدون کمک دولت، می‎بایست مدارک مالی کافی به سفارت اسپانیا در تهران ارائه گردد. به طور مثال یک خانواده ۴ نفری به یک آپارتمان دو خوابه با متراژ حداقل ۸۰ متر نیاز دارند.

اقامت اسپانیا از طریق ازدواج

به این صورت می باشد که اگر شما به هر طریقی وارد خاک اسپانیا شوید و با یک تبعه اسپانیایی ازدواج نمایید، می توانید از این طریق اقامت اسپانیا را کسب فرمایید. البته لازم به ذکر است که باید پروسه حقوقی آن را طی نمایید. شخص اصلی باید منبع مشخصی داشته باشد و نشان دهد درآمدی دارد که ثابت کند می تواند از نظر مالی طرف مقابل را ساپورت نماید. برای اخذ اقامت از طریق ازدواج باید با فردی که سیتیزن اسپانیا است حداقل 5 سال زندگی کنید تا ثابت شود ازدواج شما واقعی بوده و بعد 5 سال می توانید اقامت اسپانیا را کسب نمایید و بعد درخواست پاسپورت نمایید.

کلام آخر

همان طور که در این مقاله به آن پرداختیم، کشور اسپانیا برای مهاجرت بهترین مقصد محسوب می شود. افرادی که به فکر تحصیل پزشکی در اسپانیا و دیگر رشته ها و یا کار در خارج از کشور می باشند، می توانند اسپانیا را به عنوان بهترین گزینه مهاجرتی انتخاب کنند. از روش های مختلفی مانند: کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد و … می توان به این کشور مهاجرت کرد.

دسته بندی ها
اقامت اسپانیا

مدیر سایت

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به موسسه مهاجرتی ما، ماه سفید با سالها تجربه خوش آمدید! ما اینجا هستیم تا راه حل های قابل اعتماد و موثری را در امور مهاجرت به شما ارائه دهیم. هدف ما این است که به افراد و خانواده ها کمک کنیم تا رویاهای خود را برای استقرار در یک کشور جدید تحقق بخشند و حمایت و راهنمایی لازم را در طول این فرآیند به آنها ارائه دهیم.