مهاجرت به اسپانیا برای کار

نرخ بیکاری بالا باعث شده است تا افراد با نگرانی از پیدا کردن کار در اسپانیا، به‌عنوان یک خارجی روبرو شوند. یا در بسیاری اوقات، ازفرصت اقامت پس از فارغ التحصیلی در اسپانیا چشم پوشی کنند. اما مشاغل موردنیاز در اسپانیا به افراد این اجازه می‌دهد تا فرصت‌های شغلی مناسب خود در این کشور را پیدا کنند. بسیاری از مشاغل در اسپانیا به‌دلیل کمبود نیروی کار ماهر، متقاضیان خارجی با مهارت‌های ویژه، شغل جذب می‌کنند.

ویزای کار اسپانیا +  شرایط و مشاغل موردنیا

ویزاها و مجوزهای اقامت متفاوتی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد زندگی در اسپانیا را شروع کنید. یکی از مواردی که بیشتر خارجی‌ها خواهان دریافت آن هستند، مجوز کار است. دولت هر ساله لیست مشاغل مورد نیاز برای استخدام افراد خارجی را منتشر می کند.

 مشاغل موردنیاز در اسپانیا

متخصصان ICT

فناوری اطلاعات و ارتباطات یاICT  یکی از مشاغل مورد نیاز در اسپانیا است. این حرفه به متخصصانی که دارای مهارت‌های فنی، ابتکار، توانایی شرکت در کارهای تیمی و دارای مهارت‌های تجاری برای ارتباط با مشتریان هستند، نیاز دارد. مهارت زبان انگلیسی نیز در این حرفه بسیار مهم است و باید در حدی باشد که فرد توانایی برقراری ارتباط با مشتری انگلیسی زبان را داشته باشد. در حال حاضر نیاز به نیروی کار در این حرفه در کشور اسپانیا بسیار افزایش یافته است.

مهندسی (در اکثر تخصص‌ها)

باوجود اینکه مهندسی در رشته‌های مختلف در اسپانیا از مشاغل پرتقاضای این کشور است، با این حال انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ کشور اسپانیا در اکثر تخصص‌های مهندسی نیاز به نیروی کار داشته باشد. داشتن مدرک مهندسی در رشته مورد نظر از دانشگاه، استعداد لازم در رشته و داشتن مهارت زبان انگلیسی یا اسپانیایی به‌صورت روان، امکان استخدام شدن در این تخصص‌ها را برای متقاضیان راحت‌تر می‌کند.

تخصص‌های مربوط به مدیریت

شاید اگر بدانید که تخصص‌های مربوط به مدیریت بازار کار خوبی در اسپانیا داشته و نرخ بیکاری در آن رو به کاهش است، تعجب کنید. اما با اینکه این تخصص، از بازار خوبی برخوردار است با این حال همچنان در لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا قرار می‌گیرد. چرا که اسپانیا در تخصص‌های مربوط به مدیریت با کمبود افرادی با مهارت‌ها و دانش مدیریت تخصصی روبرو است. متقاضیانی می‌توانند در چنین تخصصی مشغول به کار شوند که از مهارت رهبری، توانایی برقراری ارتباط، برنامه‌ریزی و بحث، تجربه کاری و مهارت زبان خارجه برخوردار باشند.

مشاغل مربوط به خرید و فروش

مشاغلی مانند عوامل فروش و فروشنده در موقعیتی قرار دارند که در کشور اسپانیا، یافتن فرد ماهر و باتجربه جهت فعالیت در این مشاغل سخت انجام می‌گیرد. با این حال انتظار می‌رود تقاضای مشاغل مربوط به خرید و فروش در آینده افزایش یابد. افرادی می‌توانند در چنین مشاغلی مشغول به کار شوند که توانایی فروش، توانایی برنامه‌ریزی و مدیریت، مشتری مدار بودن و توانایی برقراری ارتباط خوب با مشتریان بومی و خارجی را داشته باشند.

حرفه‌های مرتبط با بهداشت و سلامت

پزشک و حرفه‌های مرتبط با بهداشت و سلامت

مشاغل مربوط به پزشکی و پیراپزشکی خصوصا در زمینه‌های پزشکی تخصصی، پزشک کودکان و جراحی پلاستیک، نرخ بیکاری کمتری در اسپانیا دارند. در حال حاضر اسپانیا به فارغ‌التحصیلان در زمینه پزشکی و تخصص‌های پزشکی نیاز دارد و لازمه ی فعالیت در چنین مشاغلی داشتن مدرک دانشگاهی و دانش کافی است. درآمد هر یک از تخصص‌های پزشکی با توجه به تجربه کاری فرد متفاوت است.

مشاغل کشتیرانی و دریایی

با توجه به ساعات کاری طولانی، محیط کاری سخت و در بعضی موارد درآمد نسبتا کم، تعداد کمی از افراد برای کار در مشاغل کشتیرانی و دریایی اقدام می‌کنند. به‌همین دلیل این حرفه به مشاغل موردنیاز در اسپانیا تبدیل شده است.

فرایند دریافت ویزای کار در اسپانیا

فرایند دریافت ویزای کار در اسپانیا

دریافت مجوز

برای اینکه بتوانید برای ویزای ملی درخواست دهید، شرکت کارفرما باید قبلا مجوز اقامت و کار یک متخصص بسیار ماهر را پردازش کند. پس از پذیرش و اعطای مجوز ذکرشده باید پردازش ویزا را شروع و شرایط درخواستی را برآورده کنید.

تکمیل فرم درخواست و جمع‌آوری مدارک

شما باید فرم درخواست ویزای ملی را با ذکر دلیل سفر خود دانلود، تکمیل و امضا کنید. این فرم به زبان اسپانیایی موجود است و گاهی اوقات کنسولگری ذی‌صلاح نسخه‌ای را به زبان کشوری که درخواست ارسال می‌شود در دسترس فرد قرار می‌دهد.

درخواست قرار ملاقات

شما باید شخصا یا از طریق نماینده‌ای معتبر برای دریافت ویزای کار اسپانیا اقدام کنید. به‌طورکلی، برای رفتن به رسیدگی به ویزا در نمایندگی دیپلماتیک یا دفتر کنسولگری کشور محل اقامت خود باید از قبل، از طریق وب‌سایت آن‌ها یا از طریق ایمیل، وقت قبلی بگیرید.

پرداخت هزینه مربوط به ویزا

برای درخواست ویزا باید هزینه تعیین‌شده آن پرداخت شود.

مراجعه به سفارت و ارائه مدارک

متقاضی باید مدارک را به نمایندگی دیپلماتیک یا دفتر کنسولگری کشور محل اقامت خود تحویل دهد تا فرایند پردازش ویزای مربوطه شروع شود.

دریافت ویزا اسپانیا

دریافت ویزا

پس از تایید مدارک و پرداخت هزینه در صورت قبولی درخواست، ویزای کار اسپانیا به شما اطلاع داده خواهد شد. معمولا از طریق ایمیل اطلاع‌ رسانی لازم صورت می گیرد. برای این منظور ممکن است آن را همراه با پاسپورت در کشور خودتان در اختیارتان قرار دهند یا شاید مجبور شوید، شخصا به نمایندگی دیپلماتیک یا دفتر کنسولگری کشور خود مراجعه کنید تا ویزا در گذرنامه شما مهر شود. از زمان اطلاعیه تا دریافت ویزا فقط یک ماه فرصت دارید. در غیر این صورت، ویزای شما را لغو خواهند کرد.

در پایان

اسپانیا از جمله کشورهای اروپایی است که شرایط کاری خوبی برای خارجی‌ها فراهم می سازد. این کشور هر سه ماه لیستی از مشاغل موردنیاز خود را منتشر می کند. چنانچه شغل فردی با موارد موجود در این لیست مطابقت داشته باشد، می‌تواند ویزای کار اسپانیا را دریافت کند. توجه داشته باشید که کارفرمای اسپانیایی باید درخواست خود را برای استخدام فرد خارجی به اداره کار در این کشور بدهد. ما در موسسه مهاجرتی رویال مهاجرت به شما برای یافتن کار و بررسی قوانین کاری و مهاجرتی به اسپانیا کمک خواهیم کرد.

دسته بندی ها
اقامت اسپانیا

مدیر سایت

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به موسسه مهاجرتی ما، ماه سفید با سالها تجربه خوش آمدید! ما اینجا هستیم تا راه حل های قابل اعتماد و موثری را در امور مهاجرت به شما ارائه دهیم. هدف ما این است که به افراد و خانواده ها کمک کنیم تا رویاهای خود را برای استقرار در یک کشور جدید تحقق بخشند و حمایت و راهنمایی لازم را در طول این فرآیند به آنها ارائه دهیم.