مهاجرت سرمایه گذاری

برای اخذ اقامت اسپانیا چه راه هایی وجود دارد؟

سفر و مهاجرت به کشورهای خارجی همیشه با چالش هایی همراه است و مهاجرت به اسپانیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این حال، به دلیل مزایای زیادی که این کشور دارد، افراد زیادی تصمیم می گیرند رویاهای خود را در این سرزمین محقق کنند. در این مقاله اطلاعات و مشاوره های مفیدی در مورد نحوه مهاجرت به اسپانیا در اختیار شما قرار می دهیم.

اولین قدم برای مهاجرت به اسپانیا، درک کامل و آشنایی کامل با مراحل و الزامات قانونی است. بسیار مهم است که شما در مورد ویزا، مجوزها و شرایط اقامت پرس و جو کنید. برای اطلاع از شرایط و مراحل بهتر است با کنسولگری یا سفارت اسپانیا در کشور خود تماس بگیرید.

همچنین مهارت زبان بسیار مهم است. به عنوان زبان رسمی کشور، اسپانیایی برای برقراری ارتباط و یافتن کار ضروری است. در حالی که می توانید از مترجمان و مترجمان حرفه ای برای ورود به کشور استفاده کنید، یادگیری زبان می تواند به شما در انجام کارهای روزمره و فرصت های شغلی کمک کند.

سرمایه گذاری

اطلاعات بیشتر در مورد اسپانیا

زندگی در اسپانیا بسیار جذاب است، به خصوص برای افرادی که به دنبال زندگی در یک پادشاهی چند فرهنگی هستند. اسپانیا به مردم این امکان را می دهد که مذهب، مذهب و فرهنگ خود را آزادانه انجام دهند و با جوامع فرهنگی مختلف ارتباط برقرار کنند. این کشور به اقلیت های مذهبی و مذهبی فرصت ابراز افکار و عقاید خود را با رعایت قوانین کشور و همچنین هنجارهای عرفی جامعه می دهد.

اسپانیایی ها با اقشار اجتماعی روابط دوستانه برقرار می کنند. بنابراین، هنگام اخذ اقامت اسپانیا، لازم نیست نگران رفتار به عنوان شهروند درجه دو باشید. رفتاری دوستانه با شما دارند و به هیچ وجه آرامش شما را به خطر نمی اندازند. اسپانیا به عنوان عضوی از منطقه شینگن و واقع در اروپا، دسترسی آسان به سایر کشورهای اروپایی را نیز برای شما فراهم می کند.

در میان شهرهای محبوب برای مهاجرت به اسپانیا، بارسلونا و مادرید به عنوان دو مقصد محبوب شناخته می شوند. مادرید به عنوان بزرگترین شهر اسپانیا با بیش از 3 میلیون نفر جمعیت، سالانه تعداد زیادی مهاجر را به خود جذب می کند. بارسلونا نیز با جمعیتی در حدود یک و نیم میلیون نفر کوچکتر است، اما از نظر جاذبه های گردشگری محبوبیت بیشتری دارد.

روش های اخذ اقامت اسپانیا

مهاجرت و اخذ اقامت اسپانیا از طرق مختلفی امکان پذیر است. در زیر توضیح کاملی در مورد هر یک از روش های مهاجرت به اسپانیا و اخذ اقامت به شما ارائه می دهیم:

  • اقامت اسپانیا برای کار: اگر مهارت و تجربه لازم برای کار در اسپانیا را دارید و توسط یک کارفرمای شناخته شده در اسپانیا استخدام می شوید، می توانید اقامت کاری را دریافت کنید.
  • اقامت اسپانیا برای تحصیل: شما می توانید با پذیرش در یک دانشگاه یا موسسه آموزش عالی معتبر در اسپانیا و دریافت پذیرش تحصیلی، اقامت تحصیلی را دریافت کنید.
  • اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری: با سرمایه گذاری در پروژه های اقتصادی و تجاری در اسپانیا می توانید با سرمایه گذاری اقامت دریافت کنید.
  • اقامت اسپانیا از طریق ازدواج: در صورت ازدواج با یک شهروند اسپانیایی یا فردی که اقامت دائم اسپانیا را دارد، می توانید اقامت خانوادگی دریافت کنید.
  • اقامت و تابعیت اسپانیا از طریق تولد: اگر شما یا همسرتان در اسپانیا متولد شده اید، می توانید اقامت و در نهایت تابعیت اسپانیا را دریافت کنید.
  • اقامت در اسپانیا برای پناهندگی

اسپانیا

اخذ اقامت اسپانیا از طریق کار

مهاجرت کاری به اسپانیا گزینه خوبی برای افرادی است که می خواهند مدتی در این کشور زندگی کنند. اسپانیا کشوری است که درآمد خوبی دارد و اگر بتوانید شغلی پیدا کنید، می توانید از زندگی در این کشور به خوبی لذت ببرید.

برای دریافت اجازه اقامت در اسپانیا برای کار، باید به کنسولگری اسپانیا در شهر خود مراجعه کرده و درخواست خود را ارسال کنید. اگر موفق به دریافت ویزای کاری شوید، می توانید به عنوان کارمند در یک شرکت واقع در اسپانیا مشغول به کار شوید.

برای دریافت این ویزا، پس از درخواست، باید کارفرما و شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. همچنین کارفرما باید از وزارت امور خارجه برای شما فرم اجازه کار دریافت کند. سپس این فرم ها برای شما ارسال می شود و باید آنها را پر کنید و تمام مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید تا بتوانید برای ویزای کار اقدام کنید.

مهم است بدانید که شرکت های کشورهای اروپایی باید قوانین خاصی را برای استخدام کارگران کشورهای غیر اتحادیه اروپا رعایت کنند. یافتن کار در کشورهای عضو اتحادیه اروپا کار آسانی نیست. زیرا شرکت ها باید از نظر قانونی ثابت کنند که تجربه و نیازهای لازم را در سطح ملی یا حتی در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیدا نکرده اند و دلایل قانونی استخدام شما را ارائه دهند.

مدارک لازم برای مهاجرت کاری به اسپانیا

عکس رنگی با زمینه سفید.

فرم درخواست ویزای ملی

کارت شناسایی

پاسپورت (باید حداقل 120 روز اعتبار داشته باشد) کپی از تمام صفحات

مجوز کار و اقامت در اسپانیا توسط وزارت کار

قرارداد کار باید توسط اداره مهاجرت اسپانیا تایید و مهر شود

گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

گواهی پزشکی

اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل

اقامت در اسپانیا با تحصیل در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا امکان پذیر است. تحصیل در این مقاطع در دو نوع دانشگاه دولتی و خصوصی انجام می شود و تفاوت این دو نوع دانشگاه در هزینه هایی است که باید بپردازید. البته دانشگاه های دولتی اسپانیا مبلغ بسیار کمتری برای تحصیل از شما دریافت می کنند و در صورت بورسیه نیز تسهیلات دولتی خوبی دریافت خواهید کرد. اما مشکل اصلی دانشگاه های دولتی این است که افرادی که می خواهند در دانشگاه های دولتی تحصیل کنند باید به زبان اسپانیایی تحصیل کنند.

حال در این قسمت می خواهیم در مورد رشته های مختلفی که می توانید مطالعه کنید توضیحاتی را با شما در میان بگذاریم.

تحصیل در اسپانیا برای مدرک

در طول دوره کارشناسی که معمولاً 4 سال است، می توانید در اسپانیا زندگی کنید. در این مدت می توانید در رشته های مختلفی مانند مدیریت، بازاریابی، اقتصاد و … تحصیل کنید. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی در این مرحله متفاوت است و معمولا بین 600 یورو تا 1500 یورو متغیر است. به همین ترتیب، هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی نیز متفاوت است و می تواند بین 5000 یورو تا 18000 یورو باشد. با این حال، باید در نظر داشته باشید که می توانید هزینه تحصیل خود را از طریق بورسیه یا بودجه کاهش دهید و نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

در اسپانیا، دانشگاه های بازرگانی به عنوان یکی از پررونق ترین دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد شناخته می شوند. این دانشگاه ها در زمینه های اقتصاد، بازاریابی، مدیریت بازرگانی و سایر رشته های مرتبط، امکانات کافی را به دانشجویان ارائه می دهند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا

این مدرک معمولاً 2 سال طول می کشد و شما می توانید در اکثر رشته ها از جمله مدیریت، بازرگانی و … ادامه تحصیل دهید. توجه داشته باشید که تفاوت این مدرک با مقطع کارشناسی این است که شما می توانید در اکثر رشته ها به زبان انگلیسی تحصیل کنید. اگر بخواهیم هزینه این دوره را تخمین بزنیم باید بگوییم که هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از 6000 یورو شروع می شود. ضمن اینکه امکان سهام و صندوق نیز در این مرحله وجود دارد و بسیار بیشتر است.

تحصیل در اسپانیا برای مقطع دکترا

در این مرحله باید مدارک تحصیلی خود را نیز ارسال کنید. یا اگر در کشور دیگری تحصیل کرده اید باید آن را معادل سازی کنید و ترجمه کنید. در این مرحله، باید با یک سرپرست در کالجی که در نظر دارید صحبت کنید تا رزومه خود را تأیید کنید و با سرپرست خود ملاقات کنید. این ترانشه بسته به جهتی که انتخاب می کنید بین 3 تا 5 سال است. نکته مهم این است که هزینه تحصیل در مقطع دکتری عملا رایگان است. در واقع هزینه تحصیل در مقطع دکترا بین 200 تا 700 یورو متغیر است. خوشبختانه در این مرحله می توانید به زبان انگلیسی تحصیل کنید.

شرایط مهاجرت به اسپانیا با بورسیه

آنها معمولا به یک رزومه قوی نیاز دارند. مانند سایر کشورها، دریافت بورسیه تحصیلی در اسپانیا نیز مستلزم داشتن معدل بالای 16، مقالات ISI، مدرک زبان و رزومه معتبر است.

در صورت دریافت بورسیه تحصیلی و اقامت در اسپانیا، می توانید به مدت 20 تا 30 ساعت در هفته به صورت پاره وقت یا موقت با مجوز تحصیل کار کنید. شرکتی که شما را استخدام می کند مجوز کار شما را از وزارت امور خارجه دریافت می کند. لازم به ذکر است که قرارداد کاری شما نمی تواند از مدت اعتبار ویزای شما بیشتر باشد، البته امکان تغییر وضعیت ویزای شما نیز وجود دارد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت اسپانیا برای تحصیل

  • ارائه مدارک تحصیلی مورد نیاز (آخرین مدرک تحصیلی)
  • مدرک زبان
  • شناسنامه و کپی تمام صفحات.
  • پاسپورت و کپی تمام صفحات.
  • عکس مورد تایید سفارت.
  • پیشنهاد پذیرش از دانشگاه اسپانیا
  • خط مشی
  • توان مالی (هزینه زندگی و تحصیل برای یک سال)
  • بیمه نامه برای کودکان زیر 18 سال که نیاز به سرپرست دارند.

اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در این کشور راه دیگری برای اقامت در اسپانیا است. اما این روش را می توان به چند دسته مختلف تقسیم کرد که در ادامه به تشریح آنها می پردازیم.

اخذ اقامت اسپانیا با خرید

خرید ملک در این کشور یکی از شرایط جدید اقامت در اسپانیا می باشد. شما می توانید با خرید ملکی به ارزش حداقل 100000 یورو تا 499000 یورو که هر دو سال یک بار در سال دوم تمدید می شود، در ابتدای تحصیل اقامت یک ساله دریافت کنید. در پایان سال چهارم یعنی بعد از پنج سال می توانید با انجام مراحل قانونی اقامت دائم اسپانیا را دریافت کنید.

این روش سرمایه گذاری نیازی به کمک ندارد. به این معنی است که شما می توانید به شخص یا شرکتی اجازه دهید این کار را برای شما انجام دهد. در عین حال به این نکته توجه داشته باشید که در اسپانیا تورم بسیار زیادی وجود دارد، پس پیشنهاد می کنیم در خرید خانه بسیار دقت کنید و از ساکنان آمار بگیرید تا متحمل ضرر نشوید.

اخذ اقامت اسپانیا از طریق ویزای طلایی

ویزای طلایی اسپانیا به متقاضیان غیر اتحادیه اروپا این فرصت را می دهد تا حق زندگی در اسپانیا را دریافت کنند.

برای واجد شرایط بودن برای دریافت ویزای طلایی اسپانیا برای سرمایه گذاری، متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد.

حداقل سرمایه گذاری نقدی به ارزش 500,000 و پانصد هزار یورو در یک ملک واحد برای حداقل 5 سال یا در املاک مختلف به ارزش 500,000 یورو در مدت 5 سال.

حداقل سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی 2 میلیون یورو است

حداقل سرمایه گذاری در سهام شرکت یا سپرده بانکی 1 میلیون یورو

کسب و کاری ایجاد کنید که در اسپانیا توسعه یابد و حداقل 10 شغل ایجاد کند

اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی

نیازی به سرمایه گذاری و خرید ملک نیست

اجازه ورود به کل منطقه شینگن بدون نیاز به ویزا

مدرک زبان لازم نیست

بدون نیاز به تحصیل

تمام پول و سرمایه در ایران می ماند. شما فقط نیاز به اثبات مالکیت و وضعیت مالی خوب در ایران دارید.

بدون نیاز به انتقال پول به خارج از کشور

افتتاح حساب بانکی در اروپا

اجازه راه اندازی یک کسب و کار موفق بدون محدودیت

اگر به دنبال کسب و کار موفق در اروپا هستید، فرصت سرمایه گذاری خوبی با معافیت مالیاتی برای چند سال اول است.

بیمه درمانی کامل حتی در خارج از اسپانیا

تحصیل رایگان برای کودکان زیر 18 سال

همانطور که از عنوان این روش مشخص است، اخذ اقامت باید بر اساس درآمدی که یک سرمایه دار در اسپانیا دارد تصمیم گیری شود. البته مدت زمان این نوع اقامت مانند قبل نیست و به محض تصمیم گیری پاسپورت این کشور به شما داده می شود.

توجه داشته باشید که برای ویزای منابع مالی محدودیت سنی وجود ندارد و افراد بالای 18 سال می توانند تا زمانی که ازدواج نکرده باشند تحت پوشش والدین خود قرار بگیرند. همچنین امکان اخذ ویزای منابع مالی بدون مدرک زبان نیز وجود دارد. مراقب باشید، در این روش شما اجازه ندارید برای کسی یا شرکتی کار کنید. اما می توانید خودتان کسب و کار راه اندازی کنید و شغل ایجاد کنید. با توجه به پیشنهاد ما اگر منابع مالی دارید این روش یکی از بهترین راه ها برای اخذ اقامت اسپانیا می باشد. جالب است بدانید که در اکثر موارد می توانید از این طریق به اسپانیا مهاجرت کنید.

اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت

به این ترتیب می توانید یک شرکت در اسپانیا تاسیس کنید. o به سمت کارآفرینی نوآورانه و خلاقانه یا اجرای پروژه های تجاری با مبلغ بیش از یک میلیون یورو حرکت کنند. در این صورت پس از یک دوره 5 ساله می توانید اقامت اسپانیا را دریافت کنید. روال به صورت زیر است:

  • اول اینکه کسب و کار شما می تواند کارآفرینی و اشتغال ایجاد کند.
  • دوم، تأثیر اقتصادی در اسپانیا.
  • سومین مورد، داشتن فایده عمومی یا نوآوری فنی و علمی است.
  • حداقل یک فرد اسپانیایی باید در آن شاغل باشد.

سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

در اسپانیا با سرمایه گذاری در خرید اوراق قرضه دولتی به مبلغ 2 میلیون یورو می توان اقامت گرفت. دولت اسپانیا مشارکت تمامی سرمایه گذاران برای انجام پروژه های توسعه شهری را می پذیرد.

مدارک لازم برای اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

  • مدارک کار
  • 4 عکس
  • گذرنامه
  • شناسنامه
  • بسته ها
  • مدارک مورد نیاز برای نشان دادن توان مالی برای نشان دادن مدت زمان مورد نیاز
  • گواهی سلامت
  • گواهی ای که ثابت کند شخص بدهی ندارد.
  • اسناد و دارایی
  • گواهی ازدواج (در صورت همکاری همسر با متقاضی)
  • اظهارنامه مالیاتی در فعالیت های اقتصادی (سه سال گذشته)

کلیه مقالات باید به صورت رسمی به زبان اسپانیایی ترجمه شده و توسط سفارت اسپانیا تایید شود.

اسپانیا

اخذ اقامت اسپانیا از طریق ازدواج

اقامت اسپانیا از طریق ازدواج به این معنی است که باید با فردی از این کشور ازدواج کنید، سپس می توانید اقامت این کشور را دریافت کنید. البته به این نکته توجه کنید که باید مراحل قانونی طی شود. همچنین در نظر گرفته می شود که فرد اصلی باید منبع درآمد خاصی داشته باشد که نشان دهد می تواند طرف مقابل را حمایت مالی کند. برای اخذ اقامت اسپانیا از طریق ازدواج، باید حداقل 5 سال با یک شهروند اسپانیایی زندگی کنید تا ثابت کنید که ازدواج شما واقعی است. پس از 5 سال می توانید اقامت اسپانیا را دریافت کرده و سپس برای پاسپورت اقدام کنید.

مدارک لازم برای اخذ اقامت اسپانیا از طریق ازدواج به شرح زیر است:

  • گذرنامه
  • داستان نامه بد نیست
  • کمک به ویزا و کارت اقامت (اگر ساکن اسپانیا هستید)
  • گواهی پزشکی سلامت
  • سند طلاق، گواهی فوت (در صورت وجود) ترجمه شده به اسپانیایی.

در مورد هزینه هم بگوییم که هزینه فرم درخواست اقامت اسپانیا از طریق ازدواج بین 60 تا 100 یورو می باشد. در صورت رد ویزا این مبلغ قابل استرداد نخواهد بود.

اقامت در اسپانیا و اخذ تابعیت از طریق تولد

اخذ تابعیت از طریق تولد یکی از راه های مهاجرت به اسپانیا است. توجه داشته باشید که والدین از طریق فرزند نمی توانند اقامت اسپانیا را دریافت کنند، مگر در مواردی که خودشان دارای ویزای اقامت 5 ساله اسپانیا باشند.

اسپانیا

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت اسپانیا از طریق تولد عبارتند از:

  • سند ازدواج (والدین)
  • گواهی از بیمارستان محل تولد فرد
  • اسنادی که به اثبات تولد یک فرد در اسپانیا کمک می کند.
  • گذرنامه
  • چند عکس
  • ترخیص پلیس
  • نامه درخواست را تکمیل کنید

اخذ اقامت اسپانیا از طریق پناهندگی

درخواست اقامت اسپانیا از طریق پناهندگی یکی از روش هایی است که می توان برای اخذ اقامت این کشور انتخاب کرد. اسپانیا یکی از کشورهایی است که پناهندگان را می پذیرد. برای استفاده از این روش، فرد باید دلایل واقعی و قانع کننده ای برای پناهندگی ارائه دهد. به عبارت دیگر، شما باید ثابت کنید که در کشور خود به دلایل مذهبی، نژادی، ملی، سیاسی، جنسیتی یا تمایلات جنسی مورد آزار و اذیت قرار گرفته اید و دلایل این ترس واقعی و معقول بوده است.

لازم به ذکر است که این روش اقامت غیرقانونی است. اگرچه هزینه کمتری دارد، اما خطرات مربوط به درخواست پناهندگی و مشکلاتی که در طول مسیر و پس از آن به وجود می آیند را نمی توان نادیده گرفت. بنابراین، شما باید به عنوان فردی که قصد درخواست پناهندگی را دارد، عواقب آن را بپذیرید. به عنوان مثال، ممکن است با مشکلات مالی، روانی و حتی تهدید کننده زندگی مواجه شوید. به عنوان مثال، عدم امکان بازگشت به کشور مبدأ، عدم امکان ادامه کار یا تحصیل و بهره برداری از تجربیات و دانش خود تا زمانی که تابعیت اسپانیایی را کسب نکنید و همچنین با خطرات سفر غیرقانونی و قاچاق مواجه شوید.

دسته بندی ها
اقامت کشورها

مدیر سایت

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. سلام وقت بخیر، من میخوام برای گلدن ویزا اقدام کنم، میخواستم شرایطشو بدونم، ممنونم

    1. سلام وقت بخیر! شما از طریق پست یا با شماره تلفن های ارائه شده در وب سایت با متخصصان مهاجرت ما تماس بگیرید، در مورد وضعیت خود صحبت کنید، تیم ما شما را در تمام مراحل راهنمایی خواهد کرد. رویای ماه سفید

  2. ممنون از خدمات خوبتون من و همسرم با کمک مجموعه شما اقامت گرفتیم سلامت و پیروز باشید

    1. از اینکه تجربه خوبتون رو برای نوشتین ممنون و خوشحال هستیم، این وظیفه ماست برای شما و همسرتان همینطور

  3. عصر بخیر برای کل تیم! از کمک و حمایت حرفه ای که به خانواده ام کردید بسیار متشکرم، من همیشه سابقه ای خواهم داشت!!

    1. ظهر به شما و خانواده تان بخیر! تیم ما به اظهار نظر شما افتخار می کند و وظیفه ما این است که حمایت و مشاوره مورد نیاز شما و خانواده تان را به شما ارائه دهیم...

  4. سلام بعد از ظهر خوب. من بسیار علاقه مند به اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا هستم. لطفا چیکار کنم من شیرازی هستم.

    1. ظهر بخیر زهرا! اولین نکته این است که با متخصصان مهاجرت ما تماس بگیرید و آنها هر آنچه را که نیاز دارید به شما خواهند گفت. خدمات ما از راه دور در دسترس است، اما به خاطر داشته باشید که وقت قبلی تعیین شده توسط سفارت اسپانیا برای درخواست ویزای شما به صورت حضوری است. با درود!

  5. سلام به تیم رویای ماه سفید، من در وب سایت شما مطالب جالب زیادی در مورد مهاجرت به اسپانیا و روش های مختلف آن خواندم... خیلی ممنون که اینقدر صریح بودید. من دوست دارم برای مهاجرت به اسپانیا به عنوان یک کوچ نشین به اسپانیا بروم، کمی تحقیق کردم و با شما تماس خواهم گرفت... با تشکر و احترام!

    1. سلام خانم موسوی ظهر بخیر از اینکه برای ما نوشتید و علاقه خود را برای مهاجرت به اسپانیا به عنوان یک کوچ دیجیتال ابراز کردید متشکریم. در پرسش‌های متداول در وب‌سایت می‌توانید مروری کوتاه بر موضوع پیدا کنید و اگر تصمیم دارید با ما تماس بگیرید، متخصصان مهاجرت ما هر آنچه را که باید بدانید را توضیح خواهند داد. روز خوبی داشته باشید، همیشه موفق و سلامت باشید!

به موسسه مهاجرتی ما، ماه سفید با سالها تجربه خوش آمدید! ما اینجا هستیم تا راه حل های قابل اعتماد و موثری را در امور مهاجرت به شما ارائه دهیم. هدف ما این است که به افراد و خانواده ها کمک کنیم تا رویاهای خود را برای استقرار در یک کشور جدید تحقق بخشند و حمایت و راهنمایی لازم را در طول این فرآیند به آنها ارائه دهیم.