مهاجرت به اسپانیا

اسپانیا یکی از زیباترین و پرمخاطب‌ترین کشورهای اروپایی است که به دلیل جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و اقتصادی، همواره مورد توجه بسیاری از افراد برای مهاجرت قرار می‌گیرد. یکی از راه‌های اقامت در اسپانیا، دریافت اقامت دائم است که مزایای بسیاری را برای افراد به همراه دارد. برای درخواست اقامت دائم اسپانیا، لازم است مدارکی را ارائه دهید که نشان دهد شرایط لازم برای زندگی در این کشور را دارید. در این مقاله، به بررسی مدارک اقامت دائم اسپانیا خواهیم پرداخت.

بررسی نحوه دریافت اقامت اسپانیا

اگر برای ثبت درخواست خود در این کشور حضور دارید، باید به اداره مهاجرت (Oficina de Extranjeria) یا اداره پلیس ملی مراجعه کنید. اما اگر بیرون از این کشور هستید، باید از طریق نزدیکترین سفارت یا کنسولگری این کشور درخواست خود را ثبت کنید.

اگر سفارت اسپانیا در کشور شما حضور ندارد، می‌توانید از طریق سفارت کشور‌های عضو شنگن درخواست خود را بدهید. بعد از ثبت درخواست شما، حدود 15 روز تا 6 ماه یا حتی بیشتر طول می‌کشد تا بررسی شود. گاهی ممکن است سازمان مربوطه از شما برای شرکت در جلسه مصاحبه دعوت کند یا بخواهد مدارک بیشتری را تحویل دهید. در نتیجه، تمام این موارد روی روند بررسی و پردازش درخواست شما اثر می‌گذارد. علاوه بر این باید مدارکی را ارائه دهید که با توجه به نوع روادید شما متفاوت است اما به طور کلی شامل موارد زیر می‌شود:

  1. مطمئن باشید شماره NIE Number را دارید. این شماره باید روی روادید شما ثبت شده باشد و یکی از اساسی‌ترین مدارک هویتی شما است. برای افتتاح حساب بانکی، خرید ملک و ماشین به این شماره نیاز دارید؛
  2. زمانی که به اسپانیا وارد می‌شوید و مکانی برای زندگی پیدا می‌کنید، گواهی ثبت آدرس خود را دریافت کنید. این گواهی نیز مانند NIE Number یک مدرک ضروری است و نشان می‌دهد که شما در یک آدرس خاص سکونت دارید؛
  3. پس از انتخاب یکی ازراه های اقامت دائم اسپانیا باید اثبات کنید که بودجه کافی برای زندگی در آنجا را دارید. این مبلغ به کارت اقامتی بستگی دارد که درخواست می‌کنید. می‌توانید از طریق یک قرارداد کاری، سپرده گذاری در بانک خود یا از طریق فعالیت به عنوان خود اشتغال، این موضوع را اثبات کنید؛
  4. نشان دادن سوابق کیفری واضح در 5 سال گذشته (نه فقط در اسپانیا، بلکه در هر کشوری که در این مدت در آن زندگی کرده‌اید)؛
  5. داشتن بیمه درمانی با پوشش کامل دولتی یا خصوصی در سراسر کشور؛
  6. فرم درخواست روادید؛
  7. پرداخت هزینه اداری مربوطه؛
  8. کپی از تمام صفحاتپاسپورت معتبر؛
  9. یک کپی اصلی از گواهی پزشکی مبنی بر مبتلا نبودن به بیماری؛
  10. ارائه اصلگذرنامه معتبرکه حاوی اطلاعات بیومتریک است و باید معتبر باشد. همچنین باید 2 صفحه خالی با حداقل مدت اعتبار یکساله موجود باشد.

مدارک شناسایی فردی مورد نیاز برای درخواست اقامت دائم اسپانیا

  1. گذرنامه معتبر:گذرنامه باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد.
  2. شناسنامه:شناسنامه باید عکس، نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، محل تولد و تابعیت شما را داشته باشد.
  3. گواهی تولد:گواهی تولد، مدرکی است که تاریخ تولد و محل تولد شما را نشان می‌دهد. این مدرک باید توسط مقامات رسمی صادر شده باشد.
  4. گواهی ازدواج (در صورت متأهل بودن):گواهی ازدواج، مدرکی است که نشان می‌دهد شما متأهل هستید. این مدرک باید توسط مقامات رسمی صادر شده باشد.
  5. گواهی طلاق (در صورت طلاق):گواهی طلاق، مدرکی است که نشان می‌دهد شما طلاق گرفته‌اید. این مدرک باید توسط مقامات رسمی صادر شده باشد.
  6. گواهی فوت همسر (در صورت فوت همسر):گواهی فوت همسر، مدرکی است که نشان می‌دهد همسر شما فوت کرده است. این مدرک باید توسط مقامات رسمی صادر شده باشد.
  7. گواهی ثبت فرزندان (در صورت داشتن فرزند):گواهی ثبت فرزندان، مدارکی است که نشان می‌دهد شما فرزندان دارید. این مدارک باید توسط مقامات رسمی صادر شده باشد.

ویزای اسپانیا

سخن نهایی

اسپانیا یکی از محبوب‌ترین کشور‌های جهان است که قوانین مهاجرت آن و مقدار کم هزینه اخذ اقامت اسپانیا باعث شده است افراد زیادی بخواهند در آن‌جا ساکن شوند و زندگی خود را ادامه دهند. برای سفر به این کشور و زندگی در آنجا می‌توانید روادیدهای مختلفی بگیرید که بعضی از آن‌ها برای کار و اقامت دائم و تعدادی دیگر برای سرمایه گذاران و بازنشستگان مناسب است. هر کدام از این روش‌ها قوانین و الزامات خاص خود را دارد، بنابراین در این مقاله تحت یک راهنمای اقامت اسپانیا اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دادیم.

 

دسته بندی ها
اقامت اسپانیا

مدیر سایت

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به موسسه مهاجرتی ما، ماه سفید با سالها تجربه خوش آمدید! ما اینجا هستیم تا راه حل های قابل اعتماد و موثری را در امور مهاجرت به شما ارائه دهیم. هدف ما این است که به افراد و خانواده ها کمک کنیم تا رویاهای خود را برای استقرار در یک کشور جدید تحقق بخشند و حمایت و راهنمایی لازم را در طول این فرآیند به آنها ارائه دهیم.