La Tomatina، اسپانیا 2023

جشن "La Tomatina، اسپانیا 2023"

La Tomatina، اسپانیا 2023 جشنواره ای است که در شهرداری والنسیا بونوئل (اسپانیا) برگزار می شود. همیشه در آخرین چهارشنبه آگوست، در هفته فستیوال بونوئل برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگانی که به طرف یکدیگر گوجه‌فرنگی پرتاب می‌کنند، برگزار می‌شود. اکنون شب قبل از این چهارشنبه "لا د لا امپالما" نامیده می شود.
حدود ساعت 10 صبح اولین رویداد La Tomatina آغاز می شود. این «چوب صابون» است، یک کوکانیا که شامل بالا رفتن از یک تیرک چرب شده برای رسیدن به صابونی است که بالای آن آویزان است. هنگامی که شخصی توانست صابون را از چوب رها کند، سیگنال شروع نبرد گوجه فرنگی داده می شود، که معمولاً حدود ساعت 11 شب است، زمانی که بدن یا فشفشه خاموش می شود و رویداد اصلی شروع می شود. شش کامیون وظیفه توزیع حدود 150 تن گوجه فرنگی بین شرکت کنندگان را بر عهده دارند که در سال 2013 حداکثر ظرفیت آن 22000 است: وسایل نقلیه با سرعت بسیار کم در میان جمعیتی که در طول مسیر جمع شده اند (سان لوئیس، سید و پلازا دل پوئبلو) عبور می کنند. در حالی که گروهی از اهالی شهر سوار بر کامیون های کمپرسی وظیفه توزیع گوجه فرنگی بین مردم و پرتاب آن را بر عهده دارند. یکی از لحظات عالی جشنواره زمانی رخ می دهد که کامیون ها بالا می آیند و مقادیر زیادی گوجه فرنگی و آب میوه را به خیابان می ریزند، جایی که مردم غوطه ور می شوند و مهمات جمع آوری می کنند. دقیقاً پس از یک ساعت، مبارزه با شلیک گلوله دوم پایان می یابد. کل مربع قرمز رنگ شده و رودخانه هایی از آب گوجه فرنگی تشکیل شده است. روند پاکسازی خیابان ها توسط تیپ های نظافت شهرک و با کمک خود اهالی انجام می شود. شرکت‌کنندگان معمولاً از آب شیلنگ‌ها برای برداشتن گوجه‌فرنگی چسبیده به بدن بهره می‌برند و به این ترتیب اولین تمیز کردن را برای خود انجام می‌دهند. برخی برای شستن به گودال «لوس پنیون» می روند. پس از تمیز کردن، خیابان های شهر که از سنگفرش ساخته شده اند، به دلیل اسیدی بودن گوجه فرنگی که تمام سطوح را کاملا ضد عفونی و تمیز می کند، بدون لکه می مانند.
گوجه فرنگی ها از Chilches (Castellón) می آیند، جایی که قیمت کمتری دارند و به طور خاص برای این جشن ها کشت می شوند، زیرا طعم آنها برای مصرف مناسب نیست. استفاده از عینک ها و دستکش های محافظ برای شرکت کنندگان توصیه می شود. گوجه ها را قبل از انداختن باید له کنید تا به کسی آسیب نرسانند.

 

مدیر سایت

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. این رویداد بزرگ! من به طور جدی به این فکر می کنم که امسال از این همه مطالعه و کار به اسپانیا بروم تا کمی استراحت کنم. من به زودی با شما تماس خواهم گرفت... با احترام!

    1. با تشکر از شما که برای ما نوشتید و از طرف کل تیم سلام کردید! شما می دانید کجا و چگونه با ما تماس بگیرید، دریغ نکنید، ما در خدمت شما هستیم. روز بخیر آقای واحدی

به موسسه مهاجرتی ما، ماه سفید با سالها تجربه خوش آمدید! ما اینجا هستیم تا راه حل های قابل اعتماد و موثری را در امور مهاجرت به شما ارائه دهیم. هدف ما این است که به افراد و خانواده ها کمک کنیم تا رویاهای خود را برای استقرار در یک کشور جدید تحقق بخشند و حمایت و راهنمایی لازم را در طول این فرآیند به آنها ارائه دهیم.