مهاجرت به ترکیه

از مهمترین فاکتورها برای ارزیابی شرایط زندگی در اسپانیا، اقتصاد این کشور است. اسپانیا چهاردهمین قدرت اقتصادی جهان است. همچنین در سال های گذشته شرایط کار، امید به زندگی و بهداشت و درمان در اسپانیا پیشرفت چشمگیری داشته است. در نتیجه با توجه به این موارد و امکان تحصیل در دانشگاه های معتبر بین المللی، شرایط زندگی در اسپانیا مورد توجه علاقه مندان به مهاجرت قرار گرفته است.

هزینه لازم برای اخذ گلدن ویزای اسپانیا از طریق خرید ملک جهت مهاجرت به این کشور

اغلب افرادی که خواهان اخذ گلدن ویزا هستند در این کشور یک ملک می‌خرند. هزینه مهاجرت به اسپانیا از طریق این روش نسبتاً بالا است. افراد برای اخذ گلدن ویزا از طریق خرید ملک باید حداقل پانصد هزار یورو هزینه کنند. در بیشتر مواقع هزینۀ خرید ملک در این کشور بین نیم‌ میلیون یورو تا پنج میلیون یورو است.

قیمت املاک خریداری ‌شده در کشور اسپانیا طی هر سال حدود پنج درصد افزایش پیدا می‌کند. معمولاً افرادی که خواهان خرید ملک در شهرهای بزرگ این کشور هستند باید هزینۀ بیشتری را به‌ ازای هر متر مربع پرداخت کنند. از میان شهرهای بزرگ این کشور می‌توان به مادرید و بارسلونا اشاره کرد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که قیمت املاک واقع در شهرهای ذکر شده بیشتر از املاک واقع در سایر نقاط این کشور طی هر سال افزایش پیدا می‌کند.

یکی از مزایای اخذ گلدن ویزا از طریق خرید ملک در این کشور عدم دریافت مالیات بر ثروت است. از این جهت دارندگان گلدن ویزا هزینه‌ای برای مالیات بر ثروت پرداخت نمی‌کنند. برای دریافت راهنمایی بیشتر در مورد هزینه‌های مهاجرت به کشور اسپانیا می‌توانید با وکلای مهاجرتی مجموعه ویزاپلاس تماس بگیرید. وکلای مهاجرتی ما در این مجموعه، تجربۀ بسیار بالایی در زمینۀ ارائۀ راهنمایی برای گرفتن گلدن ویزا و ویزای تمکن مالی دارند.

 

برخی از متقاضیان مهاجرت می‌خواهند با خرید سهام یا سرمایه‌گذاری گلدن ویزای اسپانیا را دریافت کنند. هزینه مهاجرت به اسپانیا برای افرادی که خواهان دریافت گلدن ویزا از طریق خرید سهام یا سرمایه‌گذاری هستند حداقل یک میلیون یورو است. ارائۀ مدارک مورد نیاز برای اثبات خرید سهام یا سرمایه‌گذاری در هنگام ثبت درخواست اخذ گلدن ویزا ضروری است.

از میان سایر روش‌های اخذ گلدن ویزا می‌توان به سرمایه‌گذاری در صندوق بدهی‌های عمومی این کشور اشاره کرد. هزینۀ مهاجرت به کشور اسپانیا از طریق سرمایه‌گذاری در صندوق بدهی‌های عمومی حداقل دو میلیون یورو است. طی کردن فرایند دریافت گلدن ویزا از طریق سرمایه‌گذاری در صندوق بدهی‌های عمومی این کشور حدودا شش ماه طول می‌کشد.

در نظر داشته باشید در هر سال بیش از صد هزار نفر برای اخذ ویزای طلایی یا همان گلدن ویزا ثبت نام می‌کنند. محبوبیت این روش مهاجرتی در دهۀ اخیر بیش از سی درصد افزایش پیدا کرده است. از میان راه‌های دیگر برای دریافت گلدن ویزای این کشور می‌توان به سپرده‌گذاری در یکی از بانک‌های این کشور اشاره کرد. افرادی که خواهان دریافت گلدن ویزا از طریق این روش هستند باید حداقل یک میلیون یورو سرمایۀ اولیه داشته باشند.

هزینه محل زندگی در اسپانیا در سال 2024

هزینه اقامت در اسپانیا به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال، هزینه زندگی در شهرهای بزرگی مانند بارسلونا و مادرید در مقایسه با شهرهای کوچکتر، بیشتراست. زندگی در مرکز شهرها یا مناطق حومه نیز تأثیر زیادی بر هزینه دارد. هزینه‌های زندگی در مناطق مرکزی شهرها عموماً بیشتر است. درآمد شخصی، وضعیت شغلی و منابع مالی افراد هم نقش مهمی در تعیین سطح توانایی اقتصادی افراد برای تامین هزینه‌های زندگی دارند.

در اسپانیا، مناطقی همچون پیدرالبا در بارسلونا و سالامانکا در مادرید از جمله گران‌ترین مناطق برای زندگی هستند. پیدرالبا با معماری زیبا، فضاهای سبز و امکانات فرهنگی منحصر به فرد خود، جذابیت زیادی دارد. در مادرید، منطقه سالامانکا به عنوان یکی از مناطق گرانتر و مشهور شهر شناخته می‌شود، که به عنوان مرکز خرید و خدمات لوکس معروف است. همچنین، سانترال در مادرید و لابیس در بارسلونا نیز به‌عنوان مناطق گرانتر با فعالیت‌های تجاری و امکانات شهری غنی شناخته می‌شوند. قیمت خرید ملک در این مناطق از 800 هزار یورو شروع می‌شود و برای ویلاهای لوکس تا میلیون‌ها یورو می‌رسد. به هر حال در سال 2024، هزینه متوسط اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر و در مناطق متوسط آن می‌تواند بین 800 تا 1,400 یورو در ماه باشد.

مهاجرت به اسپانیا

سخن پایانی

زندگی در اسپانیا با فرهنگ غنی، اقلیم معتدل، غذاهای لذیذ و فعالیت‌های تفریحی متنوع می‌تواند بسیار خوشایند باشد. این کشور برای کسانی که علاقمند به تجربه یک زندگی آرام همراه با جشنواره‌ها و فعالیت‌های فراوان هستند، جذاب است. همچنین، وجود اماکن تاریخی، سواحل زیبا و زندگی شبانه پرانرژی از دیگر مزایای زندگی در این کشور است.

با این حال، هزینه اقامت در اسپانیا دارای چالش‌هایی است. بازار کار در اسپانیا اغلب رقابتی بوده و در  برخی شهرها هزینه زندگی بالا است. مشکلات عدم تسلط به زبان اسپانیایی نیز ممکن است برای بسیاری از مهاجرین آزار دهنده باشد. علاوه بر این، اسپانیا دارای سیستم‌های اداری و مالی پیچیده‌ای است که درک آن ممکن است برای بسیاری از مهاجرین دشوار باشد. در مجموع تجربه زندگی در اسپانیا به شخصیت، نیازها و تجربیات هر فرد بستگی دارد. انتخاب بین مزایا و معایب زندگی در این کشور نیازمند این است که ارزیابی دقیقی از اولویت‌ها و اهداف شخصی خود داشته باشید.

دسته بندی ها
اقامت اسپانیا

مدیر سایت

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به موسسه مهاجرتی ما، ماه سفید با سالها تجربه خوش آمدید! ما اینجا هستیم تا راه حل های قابل اعتماد و موثری را در امور مهاجرت به شما ارائه دهیم. هدف ما این است که به افراد و خانواده ها کمک کنیم تا رویاهای خود را برای استقرار در یک کشور جدید تحقق بخشند و حمایت و راهنمایی لازم را در طول این فرآیند به آنها ارائه دهیم.