مهاجرت کادر درمان به اسپانیا

در میان کشورهای جهان، اسپانیا یکی از بهترین سیستم های مراقبت های بهداشتی را دارد. در اسپانیا، نیاز به نیرو و خدمات در بخش درمان زیاد و رو به افزایش است و به همین دلیل تعداد مراکز درمانی خصوصی و با کیفیتی که در این کشور تاسیس می شود نیز رو به افزایش است. با افزایش مراکز درمانی، نیاز به افراد متخصص در حوزه درمان نیز به طور فزاینده ای در حال افزایش است. با توجه به شرایط پیش آمده، شاهد افزایش نرخ مهاجرت پزشکان و کادر درمان به اسپانیا هستیم.

مهاجرت کاری به هر کشوری می تواند موضوعی بسیار سخت و پیچیده باشد، و این پیچیدگی زمانی بیشتر می  شود که شما یکی از اعضای کادر درمان باشید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با فرایند مهاجرت کادر درمان به اسپانیا آشنا و تا جای ممکن نکات مربوط به این فرآیند را برایتان شفاف کنیم.

شرایط مهاجرت پزشکان به اسپانیا

در حال حاضر اسپانیا به عنوان یکی از کشورهای دارای بهترین سیستم مراقبت‌های بهداشتی در سراسر جهان به ویژه در اروپا شناخته شده است. وجود مراکز بهداشتی دولتی و خصوصی بسیار با کیفیت، تقاضا بالا برای جذب پزشکان و امکانات و تجهیزات با کیفیت و به‌روز موجب افزایش موج مهاجرت پزشکان بین‌المللی به این کشور بی‌نظیر در سال‌های اخیر شده است. لازم به ذکر است پزشکان بین‌المللی برای کار در حوزه پزشکی در کشور اسپانیا نمی‌توانند به صورت مستقیم با ارائه مدارک تحصیلی خود اقدام کنند و باید پروسه معادلسازی مدارک تحصیلی را برای اثبات شایستگی علمی و عملی خود طی کنند.

در نتیجه با توجه به تقاضای زیاد برای معادلسازی و به رسمیت شناختن مدارک خارجی به منظور امکان فعالیت به عنوان پزشک در اسپانیا، وزارت بهداشت این کشور همواره در تلاش است تا این روند را تا حد امکان ساده کند. پزشکان بین‌المللی با کار در کشور اسپانیا می‌توانند به درآمد بسیار مناسب، رفاه اجتماعی عالی و امنیت شغلی مناسبی برسند که همین امر نیز موجب علاقه بسیاری از پزشکان ایرانی برای مهاجرت به کشور اسپانیا شده است.

پزشکان بین‌المللی برای مهاجرت به این کشور بی‌نظیر ابتدا باید از طریق شرکت در یک دوره آموزشی مرتبط برای مثال در مقطع کارشناسی ارشد از طریق دریافت ویزا تحصیلی اسپانیا وارد این کشور شده تا زمان مناسبی را برای گذراندن پروسه معادلسازی و دریافت تاییدیه‌های لازم برای کار به عنوان یک پزشک در اسپانیا داشته باشند. علاوه‌بر این یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در انجام پروسه مهاجرت به اسپانیا ارائه مدرک زبان اسپانیایی اقل در سطح B۲ است.

بررسی مدارک مورد نیاز

همانطور که شرح داده شد متقاضیانی که شرایط مهاجرت و کار پزشکان در اسپانیا را دارا می باشند، با داشتن مجوز از سازمان های مربوطه و شرایط اولیه مورد نیاز می توانند در این کشور مشغول به کار شوند. این پروسه زمان بر می باشد و می بایست ویزای بلند مدتی را متقاضی داشته باشد تا فرصت کافی برای زبان آموزی و انجام معادلسازی را داشته باشد. بنابراین می بایست از روش های دیگر از جمله تحصیلی در زمینه های مرتبط اقدام نمود تا فرصت کافی در اختیار متقاضی باشد. از جمله مدارک مورد نیاز می توان موارد زیر را نام برد:

  • اقدام به دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های اسپانیا
  • ارائه نمودن پذیرش اخذ شده دانشگاه اسپانیا
  • ارائه تمام مدرک تحصیلی دیپلم 12 ساله همراه با ریز نمرات برای دوره لیسانس، برای اخذ پذیرش در دوره فوق لیسانس ارائه مدرک لیسانس
  • مدارک هویتی از جمله شناسنامه ترجمه شده و تایید شده
  • مدارک صحت و سلامت پزشکی
  • ارائه بیمه درمانی
  • نامه تمکن مالی

با دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی شخص می تواند فرصت کافی برای انجام پروسه معادل سازی را در اختیار داشته باشد و پس از گرفتن تاییدات لازم و مجوز کار، کار خود را به عنوان پزشک آغاز کرده و ویزای تحصیلی را به ویزای کار پزشکی اسپانیا تغییر دهد. از جمله مدارک لازم برای کسب مجوز کار در بیمارستان های پادشاهی اسپانیا و همچنین راه اندازی مطب یا کلینیک می توان موارد زیر را نام برد:

  • گواهی معادل سازی تایید شده دانش آموختگان پزشکی و دندانپزشکی
  • مدرک فارغ التحصیلی پزشکی، اصل دیپلم و کپی
  • اجازه اقامت و اجازه کار ( NIE)
  • گذرنامه ( اصل و کپی)
  • دو قطعه عکس
  • اجاره نامه در محلی که می خواهند مشغول به کار شوند
  • فیش پرداختی هزینه های مربوطه
  • گواهینامه صلاحیت بهداشتی که در آن سابقه کار داشته اید

بعد از انجام مراحل معادلسازی و شناخته شدن به عنوان یک نیروی متخصص در وزارت بهداشت، خدمات اجتماعی و برابری اسپانیا شخص می تواند هم در بیمارستان ها و هم به صورت (راه اندازی مطب و کلینیک) مشغول به کار شود.  برای دریافت مجوز و کار به عنوان پزشک به طور مستقل یا در بیمارستان پادشاهی اسپانیا فارغ التحصیلان پزشکی / دندانپزشکی خارجی باید در کالج پزشکان استانی که در آن زندگی می کنند ثبت نام کنند. تمام کالج های پزشکان اسپانیا در سازمان کالج های پزشکی اسپانیا ثبت شده اند.

مهاجرت کادر درمان به اسپانیا

سخن پایانی

به صورت کلی حین مهاجرت پزشک عمومی به اسپانیا معادل سازی و به رسمیت شناختن مدارک در وزارتخانه های مختلف انجام می شود؛ معادل سازی مدارک پزشکی مربوط به وزارت علوم، نوآوری و دانشگاه ها بوده و معادل در سراسر اسپانیا معتبر خواهد بود؛ برای شروع فرآیند باید هزینه های مربوطه پرداخت شود؛ پس از تایید درخواست، متقاضیان می توانند دوره های تحصیلات تکمیلی را شروع کرده و برای شغل درخواست دهند.

دسته بندی ها
اقامت اسپانیا

مدیر سایت

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به موسسه مهاجرتی ما، ماه سفید با سالها تجربه خوش آمدید! ما اینجا هستیم تا راه حل های قابل اعتماد و موثری را در امور مهاجرت به شما ارائه دهیم. هدف ما این است که به افراد و خانواده ها کمک کنیم تا رویاهای خود را برای استقرار در یک کشور جدید تحقق بخشند و حمایت و راهنمایی لازم را در طول این فرآیند به آنها ارائه دهیم.