مهاجرت به اسپانیا

در سال‌های اخیر مهاجرت مشاغل حوزه پزشکی و دندانپزشکی به کشورهای اروپایی و آمریکایی تا حد زیادی طرفدار پیدا کرده است. مهاجرت دندانپزشکان به اسپانیا یکی از گزینه‌هایی است طرفداران زیادی دارد؛ که البته با توجه به شرایط رفاهی و اقتصادی اسپانیا، منطقی به نظر می‌رسد.

اسپانیا کشوری با آب و هوای مناسب، مردم خونگرم و اجتماعی، سیستم بهداشتی و درمانی استاندارد و باکیفیت، دانشگاه‌های عالی و … است؛ شاید به همین دلیل است که بسیاری از دندانپزشکان اسپانیا را بهترین کشور برای مهاجرت می‌دانند. در این مقاله درباره شرایط و مزایای مهاجرت به اسپانیا برای داندانپزشکان بیشتر خواهیم گفت.

نحوه مهاجرت به عنوان دندانپزشک به اسپانیا

مراحل مختلفی برای دندانپزشکان علاقه‌مند به مهاجرت به اسپانیا وجود دارد.اگر شهروند اتحادیۀ اروپا باشید، روند مهاجرت به اسپانیا نسبتاً ساده است. اما در غیر این صورت، روند مهاجرت تاحدودی متفاوت است. در ادامه، به بررسی هردو مورد می‌پردازیم:

مرحلۀ ۱: بررسی الزامات: قبل از شروع فرایند مهاجرت به اسپانیا، بررسی و شناخت الزامات ضروری است. دندانپزشکان خارجی متقاضی کار در اسپانیا، باید قوانین سختی را رعایت کنند. برای فعالیت در این حیطه، شما یا باید شهروند اتحادیۀ اروپا باشید یا این‌که مجوز کار در اسپانیا را داشته باشید.

اخذ مدرک دانشگاهی معتبر از یک مؤسسه یا دانشگاه معتبر اسپانیایی: علاوه‌بر این، ضروری است که یک سازمان اسپانیایی، صلاحیت شما را تأیید و پس از آن به شما مجوز فعالیت در عرصۀ دندانپزشکی بدهد.

آشنایی با زبان اسپانیایی: قبل از اقدام به مهاجرت، باید آزمون‌های لازم برای تأیید توانایی شما در برقراری ارتباط به زبان اسپانیایی را باموفقیت گذرانده باشید یا در دوره‌های آموزشی زبان اسپانیایی شرکت کنید تا توانایی‌های زبانی خود را بهبود ببخشید.

مرحلۀ ۲: کسب صلاحیت‌های حرفه‌ای: پس از بررسی الزامات، باید کسب صلاحیت‌های حرفه‌ای و مدارک پزشکی مورد نیاز بررسی شود. محل اخذ مدرک دندانپزشکی، حائز اهمیت است. اگر مدرک خود را در خارج از حوزۀ اتحادیۀ اروپا دریافته کرده باشید، یک مقام اسپانیایی باید آن را بررسی و تضمین کند که معادل یک مدرک دندانپزشکی اسپانیایی است. شاید نیاز باشد تا شما برخی دوره‌های اضافی یا تکمیلی را برای برآورده کردن شرایط مورد نیاز فعالیت در کشور اسپانیا، بگذرانید. اگر مدرک دندانپزشکی خود را از یکی از کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا دریافت کرده باشید، ممکن است شرایط لازم برای فعالیت در کشور اسپانیا را با همان مدرک داشته باشید. با این اوصاف، شما باید مجوز لازم را از مقام‌های اسپانیایی دریافت کنید.

مرحلۀ ۳: یادگیری زبان اسپانیایی: برای فعالیت در این کشور، باید به زبان اسپانیایی مسلط باشید و با حضور در کلاس‌های زبان اسپانیایی، می‌توانید مهارت‌های زبانی خود را بهبود و ارتقا دهید.

مرحلۀ ۴: درخواست ویزا: پس از کسب صلاحیت‌ها و توانایی‌های زبانی، می‌توانید برای مهاجرت به اسپانیا درخواست ویزا بدهید. ویزاهای گوناگونی باتوجه به شرایط و مدت زمان اقامت در این کشور، در دسترس است. شهروندان اتحادیۀ اروپا، نیازی به ویزای کاری ندارند. اما شهروندان ساکن در کشورهای غیر از اتحادیۀ اروپا، می‌توانند با مراجعه به سفارتخانه یا کنسولگری اسپانیا در کشور محل اقامت خود، درخواست ویزای کاری بدهند.

مرحلۀ ۵: یافتن شغل پس از ورود به اسپانیا: پس از ورود به اسپانیا به‌عنوان یک دندانپزشک، شما باید با ارتباط‌گیری با دیگر کارشناسان حوزۀ بهداشت و ارائۀ توانایی‌ها و تخصص‌های خود به کارفرمایان فعال در این حوزه، درخواست همکاری بدهید.

مرحلۀ ۶: دریافت اقامت پس از یافتن شغل: پس از یافتن شغل، می‌توانید با حضور در ادارات محلی، برای اقامت در این کشور و کسب شمارۀ شناسایی اسپانیایی اقدام نمایید.

درآمد دندانپزشکان در اسپانیا

برای آن دسته از دندانپزشکانی که قصد فعالیت در اسپانیا را دارند، میزان درآمد یک معیار مهم است. براساس آمارهای موجود، میانگین درآمد سالیانۀ یک دندانپزشک در اسپانیا، حدود ۷۸۹۴۰ یورو است که می‌تواند بسته به عوامل مختلفی همچون سابقۀ کار، موقعیت جغرافیایی، مهارت‌ها و جنسیت فرد، متغیر باشد.

سابقۀ کار در میزان درآمد دندانپزشکان اثرگذار است. دندانپزشکانی که سابقۀ کاری بین صفر تا پنج سال دارند، درآمدشان حدود ۵۰۰۴۰ یورو است، درحالی‌که دندانپزشکانی که سابقۀ کاری بیشتر از پانزده سال دارند، درآمدشان حدود ۹۸۹۴۰ یورو است.

مهاجرت به اسپانیا

سخن پایانی

در این مقاله مزایا و فرصت‌هایی را که اسپانیا برای زندگی و کار کردن در این کشور در اختیار مهاجران قرار می‌دهد، به‌طور جامع و کامل بررسی کردیم. همچنین فرایند و مراحل مورد نیاز برای مهاجرت، اخذ مجوزهای لازم و یافتن شغل در این کشور را شرح دادیم.

یکی از مقاصد محبوب برای زندگی و کار کردن در اروپا که مزایا و فرصت‌های زیادی نیز دارد، کشور اسپانیا است. عواملی نظیر آب‌وهوای ملایم و سواحل زیبا، فرهنگ غنی و زیست شبانه، می‌توانند تجربه‌ای جذاب برای افراد باشند. با مطالعۀ این وبلاگ، می‌توانید اطلاعات و راهنمایی‌های لازم درخصوص فرایند مهاجرت به اسپانیا و زندگی در این کشور را به‌دست آورید.

دسته بندی ها
اقامت اسپانیا

مدیر سایت

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به موسسه مهاجرتی ما، ماه سفید با سالها تجربه خوش آمدید! ما اینجا هستیم تا راه حل های قابل اعتماد و موثری را در امور مهاجرت به شما ارائه دهیم. هدف ما این است که به افراد و خانواده ها کمک کنیم تا رویاهای خود را برای استقرار در یک کشور جدید تحقق بخشند و حمایت و راهنمایی لازم را در طول این فرآیند به آنها ارائه دهیم.