مطلب پیشِ رو، راهنمای کامل مهاجرت به اسپانیا در سال 2024 است که با استفاده از دقیق‌ترین و تازه‌ترین اطلاعات و آمار مهاجرتی و از منابع موثق و معتبر تهیه شده است.

زندگی و کار بیش از 5 میلیون نفر خارجی، گویای شرایط مناسب و محبوبیت مهاجرت به اسپانیا است. سهم ایرانیان از این تعداد، بیش از 30 هزار نفر است. ایرانیان در اسپانیا، تحصیل و کار می‌کنند. به دلایل مختلف، اسپانیا می‌تواند همان مقصدی باشد که همیشه آرزوی زندگی در آن را داشتید.

از وجود مشاغل فراوان به دلیل اقتصاد رو به رشد گرفته تا قوانین عالی مالیاتی، از نظام درمانی و آموزشی سرآمد و کارآمد گرفته تا سهل بودن دریافت ویزای این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی!

حالا در این مقاله کامل قصد داریم همه‌چیز را راجع به مهاجرت به اسپانیا در اختیارتان بگذاریم. پس تا پایان همراهمان باشید. راستی، اگر سؤالی داشتید که پاسخش را دریافت نکردید، قسمت کامنت‌ها برای شماست. در آنجا بنویسید تا سریع و دقیق، پاسخ مناسب دریافت کنید.

شرایط مهاجرت به اسپانیا

افراد برای مهاجرت اسپانیا باید شرایط لازم را مهیا کنند، که این شرایط بسته به روش مهاجرتی متفاوت خواهد بود. هر کدام از مسیر های مهاجرتی دارای شروطی از جمله سن، مدارک، مقدار تمکن مالی، نامه پذیرش آموزشی، سابقه کار و … می باشند. به طور کلی از شرایط مهاجرت به اسپانیا باید به داشتن پاسپورت معتبر با حداقل 3 ماه اعتبار، اشاره کرد. سایر شرایط مهاجرت به این کشور در ادامه آورده شده است:

عکس پاسپورتی

ویزای معتبر

عدم سوء سابقه کیفری

ارائه مدارک لازم مبنی بر داشتن محل اقامت در اسپانیا

هزینه های لازم برای پرداخت فرم درخواست و ویزا

لازم به ذکر است موارد اشاره شده، فقط بخشی از شرایط مهاجرت به اسپانیا می باشند و افراد باید با توجه به روش مهاجرتی خود، شرایط مورد نیاز را فراهم کنند.

روش های مهاجرت به اسپانیا

متقاضیان می‌توانند از پنج روشِ مهاجرت از طریق کار، مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق ازدواج و تولد برای اقامت اسپانیا خود اقدام کنند.

هر کدام از این روش ها نیازمند شرایط و مدارک متفاوتی می باشد. از این رو، برای آگاهی بیشتر از این اطلاعات، راهنمایی و کمک از مشاوران باتجربه مهاجرتی می تواند گزینه مناسبی باشد.

مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا از طریق کار

اسپانیا دارای اقتصادی پویاست. این کشور به عنوان پنجمین قدرت اقتصادی قاره اروپا شناخته می شود. همین دلیل سبب شده است تا مهاجران زیادی از سرتاسر دنیا برای اقامت اسپانیا اقدام کنند.

در اسپانیا، بر اساس شرایط آب و هوایی مشاغلی که با کشاورزی و تولید مواد غذایی مرتبط است، اهمیت فراوانی دارند.

همچنین، صنعت توریست، تولید صنایعی مانند موتور و کشتی سازی نیز در اسپانیا از رونق زیادی بهره مند می باشد.

برای مهاجرت به اسپانیا از طریق کار چند نوع ویزا در نظر گرفته شده است. ویزای کار طولانی مدت، ویزای کار فصلی، ویزای Au Pair و ویزای Eu Blue Card راه هایی است که می توان به واسطه آن مجوز کار در اسپانیا را دریافت کرد.

قانون کلی برای مهاجرت از طریق کار، داشتن پیشنهاد کاری از یک کارفرمای معتبر اسپانیای در کنار یکی از ویزای های ذکر شده در بالا است.

به علاوه، کارفرما باید برای مجوز نیروی خارجی که قصد استخدام آن را دارد، مجوز کاری درخواست کند.

مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یکی از راه های آسان برای اخذ اقامت اسپانیا به حساب می آید.

سرمایه گذاری به روش های مختلفی در کشور اسپانیا امکان پذیر است. با این حال، خرید ملک و تمکن مالی یکی از پر طرفدار ترین این روش ها می باشد.

هر متقاضی با حداقل 500 هزار یورو می تواند در اسپانیا ملک بخرد و به این کشور مهاجرت کند.

لازم به ذکر است، فردی که می خواهد تابعیت یا اقامت دائم اسپانیا را داشته باشد، اجازه فروش ملک خود را برای مدت زمان مشخصی نخواهد داشت.

در روش تمکن مالی نیز هر فرد باید برای زندگی در اسپانیا آن هم بدون نیاز به داشتن شغل باید حداقل مبلغ 22 هزار یورو برای خود و برای هر یک از اعضای خانواده 10 هزار یورو پرداخت کند.

مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت کاری به اسپانیا

اقامت اسپانیا

یک قطعه عکس رنگی با پس زمینه سفید

فرم درخواست ویزای ملی

کارت شناسایی

پاسپورت (باید حداقل ۱۲۰ روز اعتبار داشته باشد) کپی از تمام صفحات

اجازه کار و اقامت اسپانیا توسط وزارت کار

قرارداد کار توسط اداره مهاجرت در اسپانیا تایید و مهر شود

گواهی عدم سابقه کیفری

گواهی پزشکی

هزینه ویزا ۵۰۰ تا ۶۰۰ یورو است که باید به صورت نقدی همزمان با درخواست پرداخت شود.

هزینه مهاجرت به اسپانیا

به طور کلی هزینه مهاجرت به اسپانیا به دو دسته، هزینه های قبل از سفر به اسپانیا و هزینه های بعد از ورود به اسپانیا تعریف می شود. هزینه های بعد از ورود به اسپانیا شامل هزینه های اقامت یا مسکن، هزینه پوشاک، هزینه های مواد غذایی و هزینه های حمل و نقل می شود که نیازهای ضروری برای زندگی کردن در هر کشوری می باشد. در مقابل هزینه های قبل از سفر به اسپانیا برای برخی متقاضیان کمی گنک می باشد که در جدول زیر به بررسی آن می پردازیم:

لیست هزینه ها
جزئیات
هزینه های ترجمه رسمی مدارک
بسته به نوع مدارک از دو میلیون تومن به بالا
هزینه ویزای شینگن

بزرگسالان: 80 یوروکودکان: 40 یورو

هزینه انواع ویزای ها (تحصیلی، کاری و…)
80 یورو
میزان تمکن مالی برای انواع ویزاها

ویزای تحصیلی: 900 یورو ماهانهویزای کاری: روزانه حدود 70 یورو

ویزای سرمایه گذاری: بین 60 هزار یورو تا 2 میلیون یورو

هزینه عوارض
حدود 60 یورو
هزینه بیمه درمانی
حدود 500 یورو سالانه

در نهایت …

دوستان عزیز اگر واقعا به فکر مهاجرت به اسپانیا هستید، به شما توصیه می‌کنیم که همه راه‌ها را بررسی کنید و بهترین روش را برای اخذ اقامت اسپانیا انتخاب کنید. اگر از تمکن مالی خوبی برخوردار هستید می‌توانید از روش سرمایه‌گذاری استفاده کنید. در غیر این صورت روش‌های دیگری برای گرفتن اقامت اسپانیا بدون سرمایه گذاری هم وجود دارد که در همین مقاله به آنها اشاره کردیم. برای تک تک شما عزیزان آرزوی موفقیت و سربلندی داریم.

دسته بندی ها
اقامت اسپانیا

مدیر سایت

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به موسسه مهاجرتی ما، ماه سفید با سالها تجربه خوش آمدید! ما اینجا هستیم تا راه حل های قابل اعتماد و موثری را در امور مهاجرت به شما ارائه دهیم. هدف ما این است که به افراد و خانواده ها کمک کنیم تا رویاهای خود را برای استقرار در یک کشور جدید تحقق بخشند و حمایت و راهنمایی لازم را در طول این فرآیند به آنها ارائه دهیم.