گرفتن اقامت اسپانیا

یکی از آسان‌ترین راه‌های اخذاقامت اروپا از طریق گلدن ویزا یا ویزای طلایی است. در این روش متقاضی مبلغ مشخصی را سرمایه‌گذاری کرده و در ازای این سرمایه‌گذاری اقامت کشور مورد نظر را دریافت می‌کند. اسپانیا نیز چنین برنامه‌ای را برای متقاضیان معرفی کرده است. با داشتن طبیعتی زیبا، آب و هوای عالی، جاذبه‌های توریستی و هزینه‌های زندگی نسبتا پایین این کشور به مقصد محبوب بسیاری از سرمایه گذاران تبدیل شده است. یکی از بهترین راه‌های اخذ اقامت اسپانیا خرید ملک است. در این مقاله امتیازهای اخذ اقامت اسپانیا را توضیح می‌دهیم تا بتوانید با ارزیابی شرایط اقامتی در این کشور بهترین تصمیم را بگیرید.

مزایای اقامت اسپانیا چیست؟

هزینه‌های پایین زندگی

یکی از مزایای اقامت در اسپانیا امکان زندگی ارزان در کلان‌شهرهایی مانند مادرید و بارسلونا در مقایسه با دیگر شهرهای بزرگ اروپایی می باشد. مثلاً اجاره‌ی خانه در شهری مانند سویا، از اجاره‌ی خانه‌ای در اطراف لندن بسیار پایین‌تر است.

امکان خرید آسان ملک اسپانیا

امکان خرید آسان ملک

افراد غیر مقیم می‌توانند به‌راحتی در اسپانیا ملک بخرند؛ زیرا هیچ محدودیتی در فروش زمین و شرایط خاصی برای سرمایه‌گذاری در املاک خارجی وجود ندارد. درواقع، اتباع خارجی حتی برای خرید ملک در اسپانیا توسط دولت این کشور بسیار تشویق می‌شوند و اگر تصمیم به خرید ملک بگیرند، ممکن است از دریافت ویزای طلایی و بهره‌مندی از مزایای اقامت اسپانیا نیز برای آنان فراهم شود.

سیستم بهداشت و درمان درجه‌ یک

در قانون اساسی اسپانیا آمده است که این کشور باید مراقبت‌های اورژانسی و اولیه را به‌صورت رایگان برای همه ارائه دهد. سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی این کشور به‌عنوان یکی از بهترین سیستم‌های جهان شناخته شده است. مهاجران در کشور اسپانیا می‌توانند از بیمه‌ی سلامت عمومی استفاده کنند.

آب‌وهوای شگفت‌انگیز

از دیگر مزایای اقامت اسپانیا، می‌توان به آب‌وهوای متعادل این کشور اشاره کرد. اگرچه زمستان‌ها ممکن است سرد و بارانی باشند، اما به‌طورکلی آب‌وهوای این کشور اغلب متعادل است و برخی مناطق جنوبی آن تقریباً در تمام طول سال، آفتابی هستند. مهاجران در این آب‌وهوای شگفت‌انگیز، از تفریحاتی مانند: موج‌سواری، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و…، را لذت خواهند برد.

مناظر چشم‌نواز اسپانیا

مناظر چشم‌نواز

کشور اسپانیا حدود 5000 کیلومتر خط ساحلی دارد. اسپانیایی‌ها معمولا به سواحل شنی سرازیر می‌شوند تا زیر نور آفتاب دراز بکشند، در دریا شنا کنند یا از دیگر ورزش‌های آبی لذت ببرند.

تاریخ و تمدن غنی

از دیگر مزایای اقامت اسپانیا می‌توان به امکان کشف، گشت‌وگذار و زندگی در میان تمدنی بسیار غنی اشاره کرد. تمدن اسپانیا به هزار سال پیش بازمی‌گردد. از فرهنگ‌های سلتیک و ایبری گرفته تا رومی‌ها، فنیقی‌ها، یونانی‌ها و…، همگی دست ‌به ‌دست یکدیگر داده‌اند و فرهنگ و تمدن امروزی اسپانیا را ساخته اند.

مردم خونگرم و صمیمی

بیشتر مردم اسپانیا بسیار خونگرم و مهمان‌نواز هستند. آن‌ها با مهاجران رفتاری دوستانه دارند و مایل هستند فرهنگ خود را به اشتراک بگذارند. مطمئن باشید که به‌عنوان یک مهاجر که با دلتنگی‌های دوری از خانه دست‌وپنجه نرم می‌کند، حضور مردمی بی‌آلایش و صمیمی می‌تواند یکی از مهم‌ترین مزایای اقامت اسپانیا باشد.

تحصیل در اسپانیا

تحصیل

دانشگاه‌های این کشور دارای امکانات بسیار مناسب برای دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. جالب است بدانید شرط ورود به این دانشگاه‌ ها، فقط گذراندن آزمون ورودی برای دانشگاه مربوطه است. نکته‌ای که پرداختن به آن‌ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، این است که تدریس در دانشگاه‌های این کشور به صورت خصوص در مقطع کارشناسی کاملا به زبان اسپانیایی صورت می‌گیرد؛ پس لازم است به زبان اسپانیایی تسلط کافی داشته باشید. تدریس در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به صورت ترکیبی از اسپانیایی و انگلیسی است.

معایب اقامت اسپانیا

همان‌طور که گفتیم زندگی در کشورهای اروپایی هم کاستی‌هایی دارد. در ادامه به برخی مهم‌ترین معایب زندگی در اسپانیا اشاره می‌کنیم:

  • نرخ بیکاری در کشور اسپانیا نسبتاً بالا است.
  • بسیاری از مردم اسپانیا زبان انگلیسی را نمی‌دانند. حتی زبان اسپانیایی نیز شامل گویش‌ها و لهجه‌ های متنوعی است که مهاجران را به دردسر می‌اندازد.
  • بروکراسی و کاغذ بازی اداری در اسپانیا بی‌پایان است و دلسرد کننده می باشد.
  • سرعت زندگی در اسپانیا کم می باشد. این موضوع گردشگران را آزار می‌دهد، اما به‌عنوان یک مهاجر مقیم، اگر کارهای مهمی برای انجام دادن داشته باشید، این موضوع بسیار خسته‌کننده خواهد شد.
  • پیدا کردن مواد غذایی غیربومی در برخی مناطق اسپانیا دشوار و پرهزینه است.
  • هزینه‌ی منابعی مانند آب و برق در این کشور نسبتاً بالاست و با توجه ‌به هوای گرم این کشور در تابستان، هزینه‌ی لوازم تهویه‌ی هوا بسیار زیاد خواهد بود.

در پایان

به‌طورکلی کشور اسپانیا کشور مناسبی برای اقامت است. کیفیت بالای سیستم آموزشی و خدمات بهداشتی و درمانی، حضور در اتحادیه اروپا و همچنین هزینه‌های نسبتاً پایین زندگی در این کشور، از مهم‌ترین مزایای اقامت اسپانیا به شمار می آید. در این مقاله به معرفی روش‌های اخذ اقامت اسپانیا و بررسی مزایا و معایب زندگی در این کشور پرداختیم. امید است که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

دسته بندی ها
اقامت اسپانیا

مدیر سایت

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به موسسه مهاجرتی ما، ماه سفید با سالها تجربه خوش آمدید! ما اینجا هستیم تا راه حل های قابل اعتماد و موثری را در امور مهاجرت به شما ارائه دهیم. هدف ما این است که به افراد و خانواده ها کمک کنیم تا رویاهای خود را برای استقرار در یک کشور جدید تحقق بخشند و حمایت و راهنمایی لازم را در طول این فرآیند به آنها ارائه دهیم.