زندگی و کار بیش از 5 میلیون نفر خارجی، گویای شرایط مناسب و محبوبیت مهاجرت به اسپانیا است. سهم ایرانیان از این تعداد، بیش از 30 هزار نفر است. ایرانیان در اسپانیا، تحصیل و کار می‌کنند. به دلایل مختلف، اسپانیا می‌تواند همان مقصدی باشد که همیشه آرزوی زندگی در آن را داشتید.

از وجود مشاغل فراوان به دلیل اقتصاد رو به رشد گرفته تا قوانین عالی مالیاتی، از نظام درمانی و آموزشی سرآمد و کارآمد گرفته تا سهولت در دریافت ویزای این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی می باشد.

حالا در این مقاله کاملا قصد داریم همه‌ چیز را راجع به مهاجرت به اسپانیا در اختیارتان بگذاریم. پس تا پایان همراهمان باشید.

راه های مهاجرت اسپانیا

روش های مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا از طریق کار

اسپانیا دارای اقتصادی پویا است. این کشور به عنوان پنجمین قدرت اقتصادی قاره اروپا شناخته می شود. همین دلیل سبب شده است تا مهاجران زیادی از سرتاسر دنیا برای اقامت اسپانیا اقدام کنند.

در اسپانیا، بر اساس شرایط آب و هوایی مشاغلی که با کشاورزی و تولید مواد غذایی مرتبط است، اهمیت فراوانی دارند. همچنین، صنعت توریست، تولید صنایعی مانند: موتور و کشتی سازی نیز در اسپانیا از رونق زیادی بهره مند می باشد.

برای مهاجرت به اسپانیا از طریق کار چند نوع ویزا در نظر گرفته شده است؛ ویزای کار طولانی مدت، ویزای کار فصلی، ویزای Au Pair و ویزای Eu Blue Card راه هایی است که می توان به واسطه آن مجوز کار در اسپانیا را دریافت کرد.

قانون کلی برای مهاجرت از طریق کار، داشتن پیشنهاد کاری از یک کارفرمای معتبر اسپانیای در کنار یکی از ویزای های ذکر شده در بالا است.

به علاوه، کارفرما باید برای مجوز نیروی خارجی که قصد استخدام آن را دارد، مجوز کاری درخواست کند.

مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یکی از راه های آسان برای اخذ اقامت اسپانیا به حساب می آید.

سرمایه گذاری به روش های مختلفی در کشور اسپانیا امکان پذیر است. با این حال، خرید ملک و تمکن مالی یکی از پر طرفدار ترین این روش ها می باشد.

هر متقاضی با حداقل 500 هزار یورو می تواند در اسپانیا ملک بخرد و به این کشور مهاجرت کند.

لازم به ذکر است، فردی که می خواهد تابعیت یا اقامت دائم اسپانیا را داشته باشد، اجازه فروش ملک خود را برای مدت زمان مشخصی نخواهد داشت.

در روش تمکن مالی نیز هر فرد باید برای زندگی در اسپانیا آن هم بدون نیاز به داشتن شغل، باید حداقل مبلغ 22 هزار یورو برای خود و برای هر یک از اعضای خانواده 10 هزار یورو پرداخت کند.

مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج و تولد

ازدواج با یک شهروند اسپانیایی یکی از راه های اخذ اقامت این کشور است. با این حال، این روش شرایط و قوانین خاص خود را دارد. ازدواج با یک فرد اسپانیایی باید به شکل رسمی صورت بگیرد.

مدارک رسمی به متقاضی کمک می کند تا برای درخواست اقامت اسپانیا خود اقدام کند. لازم به ذکر است، فرد اسپانیایی باید داری شغل و ملک باشد.

عموما، بعد از سه سال ازدواج با یک تبعه اسپانیایی، فرد می تواند اقامت دائم این کشور را دریافت کند.

در صورتی که برای مراجع قانونی ثابت شود که این ازدواج فقط به هدف مهاجرت به اسپانیا بوده، متقاضی مشمول جریمه سنگین و یا حتی اخراج از این کشور می شود.

برای مهاجرت از طریق تولد، در صورتی که فرزند در خاک اسپانیا و از والدینی با تابعیت دیگر به دنیا آمده باشد، خانواده باید برای او از دولت اسپانیا درخواست شناسامه کند که آن هم شرایط خاص خود را دارد.

نکته جالب در اینجا، این است که اسپانیا به سیستم خون برای تولد فرزندان پایبند است. در واقع، یکی از والدین باید شهروند اسپانیا بوده و به نوعی خون مردم این کشور را داشته باشد.

مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل

مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل

وجود دانشگاه ها با رتبه بالا، ارزان بودن هزینه تحصیل در اسپانیا و حتی رایگان، امکان کار در حین تحصیل، هزینه زندگی پایین و امکان به دست آوردن اقامت اسپانیا مزایایی هستند که جوانان بسیاری را برای تحصیل به اسپانیا می کشاند.

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزشی اسپانیا را دارند می توانند از ویزا های که برای آن واجد شرایط هستند استفاده نمایند. هر دانشجو می تواند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به تحصیل در اسپانیا بپردازد.

از پرطرفداران رشته ها برای دانشجویان بین المللی می توان به پزشکی و دارو سازی اشاره کرد.

انواع ویزای تحصیلی اسپانیا می توان به موارد زیر اشاره داشت:

لازم به ذکر است، اکثر دانشگاه های اسپانیا به زبان این کشور تدریس می کنند و در برخی از آن ها زبان انگلیسی زبان اصلی تدریس است. لذا، داشتن مهارت زبانی کافی در هر دو زبان برای پذیرش مهم است.

همانطور که در این مقاله خواندید، مهاجرت به اسپانیا بدون تردید می‌تواند جزء بهترین گزینه‌ها برای کسانی باشد که به فکر زندگی و کار در خارج از کشور هستند. به‌عنوان بهترین کشور برای مهاجرت می باشد. اسپانیا هم به لحاظ آزادی‌های اجتماعی و مدنی، هم به لحاظ اقتصادی و سایر فاکتورهای زندگی مطلوب، در وضعیت مناسبی به سر می‌برد. شما دوستان عزیز می‌توانید اقامت در اسپانیا را با توجه به مزایای مهاجرت به اسپانیا به عنوان گزینه‌ای در دسترس و شدنی تحت نظر داشته باشید.