ویزای اسپانیا

کشور اسپانیا پنجمین اقتصاد بزرگ در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود و در بین اقتصادهای حوزه یورو نیز رتبه ۴ را دارد. هرساله افراد زیادی به قصد مهاجرت به اسپانیا، زندگی در اسپانیا و یا حتی سفر و بازدید از اسپانیا، راهی این کشور می‌شوند. شما به‌عنوان یک ایرانی، برای ورود به کشور اسپانیا نیاز به دریافت ویزای اسپانیا دارید. ویزای اسپانیا انواع مختلفی دارد. هدف شما از سفر به اسپانیا (تحصیل، کار، سرمایه گذاری و …) تعیین کننده نوع ویزای دریافتی است. نوع ویزا، مدت اقامت شما در این کشور را نیز تعیین می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با شرایط دریافت ویزای اسپانیا، مدارک لازم برای اخذ ویزای اسپانیا، هزینه دقیق و مدت زمان اعتبار ویزای اسپانیا در ادامه با ما همراه شوید.

شرایط اخذ ویزای اسپانیا

با توجه به این که اکثر دارندگان ایرانی ویزای شینگن در کشور‌های این حوزه اقدام به پناهندگی می‌کنند، کشور اسپانیا شرایط سختی را برای اعطای ویزا در نظر گرفته است.

برای دریافت ویزای شینگن اسپانیا باید شرایط زیر را داشته باشید:

۱. اقدام به صورت تور گروهی: از طریق یک آژانس و یا کارگزار تور اسپانیا برای اخذ ویزای این کشور اقدام کنید. اقدام انفرادی شما به دلیل عدم اعتماد به بازگشت به ایران از سوی افسران ویزا ریجکت می‌شود.

۲. گردش حساب و تمکن مالی: منظور از گردش حساب، مبالغی که به حساب شما واریز و یا برداشت می‌شود نیست. منظور از گردش حساب تعداد تراکنشات 6 ماهه اخیر است و میزان مبالغ اصلا ملاک نیست. تمکن مالی نیز، بهتر است برای هر نفر حدود حداقل 200 میلیون تومان باشد.

۳. تاریخچه سفری متقاضی: بهتر است برای گرفتن ویزای اسپانیا، حداقل چند سفر به کشور‌های آسیایی و یا کشور‌های خارجی داشته باشید. تاریخچه سفری شما به افسران ویزا ثابت می‌کند که شما با اهداف توریستی به اسپانیا وارد می‌شوید.

هزینه ویزای اسپانیا

در حال حاضر هزینه اخذ ویزای اسپانیا در گروه مسافرتی ویزالند برای هر نفر 12 میلیون تومان بوده که در سفر به این کشور با تور گروهی اسپانیا، هزینه ویزا نیز روی تور محاسبه شده و نیاز به پرداخت هزینه جداگانه نیست.

عوامل ریجکت ویزای کشور اسپانیا

در خصوص عوامل ریجکت ویزای اسپانیا پیش از این در مقاله‌ای مفصل با عنوان مهم‌ترین دلایل ریجکت ویزای شینگن توضیح داده‌ایم اما به‌طور خلاصه می‌توان گفت مهم‌ترین عاملی که موجب رد درخواست ویزا می‌شود، قانع نشدن افسر ویزا در خصوص بازگشت متقاضی به کشور مبدأ پس از پایان مدت اعتبار ویزا است. موردی که اصطلاحاً به آن مسافران One way یا یک‌طرفه می‌گویند.

اگر بتوانید با ارائه مدارک شغلی، مالی، ملکی و … مناسب و معتبر افسر مهاجرت را قانع کنید که پس از پایان سفر به اروپا و پیش از پایان مدت اعتبار ویزا به کشور خود بازخواهید گشت، مسلماً درصد ریجکت کاهش می‌یابد. نکته مهم دیگر در مبحث ریجکت به مدارک مالی متقاضی مربوط می‌شود. سفارت‌های اروپایی در خصوص مدارک مالی متقاضی حساسیت بسیار زیادی دارند و هرگونه تناقض و یا حتی حساب‌سازی در مدارک مالی بلافاصله منجر به ریجکت ویزا خواهد شد.

مراحل  درخواست ویزای اسپانیا

برای درخواست ویزای اسپانیا ابتدا لازم است هدف از سفر خود را مشخص کنید و از نوع ویزای موردنیاز خود و مدارکی که متناسب با نوع ویزا نیاز دارید، آگاهی پیدا کنید. پس از آن، باید به نماینده رسمی دولت اسپانیا، یعنی سفارت یا کنسولگری اسپانیا در محل زندگی خود مراجعه کنید یا برای رزرو وقت تماس بگیرید. پس از آماده‌سازی تمام اسناد و مدارک موردنیاز برای دریافت ویزا، در تاریخ مقرر به سفارت یا کنسولگری دولت اسپانیا مراجعه کنید. در‌ضمن، در نظر داشته باشید آمادگی لازم برای انجام مصاحبه با سفارت را نیز داشته باشید.

هر فرد خارجی که با ویزای معتبر و برای مدت بیش از شش ماه قصد اقامت در اسپانیا را دارد، باید برای دریافت کارت شناسایی خارجی اقدام کند. این کارت که به عنوان tarjeta de identidad de extranjero (TIE) شناخته می شود، شامل اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی فرد خارجی، مدت اعتبار و یک شماره منحصر به فرد است که به نام شماره شناسایی خارجی شناخته می شود.

شماره شناسایی خارجی یا NIE، از هفت عدد و دو حرف تشکیل شده است. فرد می تواند از کشور محل اقامت خود، با ارائه درخواست در کنسولگری اسپانیا، یا همزمان با درخواست کارت شناسایی خارجی در اسپانیا، برای دریافت این شماره اقدام کند.

ویزای اسپانیا

سخن پایانی

ویزاهای اسپانیا در دو نوع کلی اقامت کوتاه مدت (حداکثر ۶ ماهه) و اقامت بلند مدت (حداکثر ۵ ساله) صادر می‌شوند. هزینه دریافت ویزای اسپانیا برای یک بزرگسال ۸۰ یورو و تنها ویزای تمکن مالی ۹۰ یورو است و پروسه دریافت آن به‌طور معمول ۱۵روز الی یک ماه طول می‌کشد.

دسته بندی ها
اقامت اسپانیا

مدیر سایت

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به موسسه مهاجرتی ما، ماه سفید با سالها تجربه خوش آمدید! ما اینجا هستیم تا راه حل های قابل اعتماد و موثری را در امور مهاجرت به شما ارائه دهیم. هدف ما این است که به افراد و خانواده ها کمک کنیم تا رویاهای خود را برای استقرار در یک کشور جدید تحقق بخشند و حمایت و راهنمایی لازم را در طول این فرآیند به آنها ارائه دهیم.