ویزای توریستی اسپانیا

اسپانیا به دلایل متعددی یکی از بزرگترین کشورهای توریست خیز اروپا است، که به لطف هوای گرم، حال و هوای آرام و غذا و مکان‌های تفریحی بی‌نظیر، سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. علاوه بر تمام اینها، اسپانیا میزبان برخی از بهترین استراحتگاه‌های ساحلی، کوه‌ها و شهرهای فرهنگی اروپا مانند مادرید، سویا و بارسلون است. اگر قصد دارید برای مدت کوتاهی و صرفاً برای دید و بازدید در اسپانیا اقامت داشته باشید، ضروری است که شما پیش از ورود به اسپانیا ویزای توریستی این کشور را که ویزای شینگن است داشته باشید.

در این مقاله به تشریح ویزای توریستی اسپانیا و نحوه دریافت آن و سایر جزئیات مربوطه را توضیح خواهیم داد.

مدارک اخذ ویزای توریستی اسپانیا

برای درخواست ویزای توریستی اسپانیا، باید مدارک مورد نیاز زیر را ارائه دهید:

عکس بیومتریک

دو عدد عکس بیومتریک یکسان و مطابق با الزمات عکس شینگن که در ۳ ماه گذشته گرفته شده باشد.

پاسپورت معتبر

پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار ۳ ماه بیشتر از تاریخ اتمام اعتبار ویزا به علاوه اینکه پاسپورت حداقل یک صفحه خالی برای الصاق برگه ویزا به آن را داشته باشد. از تمام صفحات مهم پاسپورت شامل صفحات اصلی که حاوی مشخصات هویتی هستند یک عدد کپی گرفته شود.

مدارک برنامه پرواز

مدارک پرواز شامل رزرو پرواز و تاریخ رفت و برگشت و برنامه پروازهای داخلی

بیمه مسافرتی شینگن

برای ورود به اسپانیا وتمامی منطقه شیگن باید بیمه مسافرتی آن را دریافت کنید که تا سقف ۳۰ هزار یورو را پوشش دهد. این بیمه حتی برای سفر دو، سه روزه باید حداقل برای ۷ روز معتبر باشد. این بیمه برای حوادث و اورژانس و  فوریت های پزشکی اعمال می شود.

ویزای توریستی اسپانیا

مدارک تمکن مالی

صورت حساب بانکی و گردش مالی ماه های گذشته و اگر شخص دیگری قرار است هزینه سفر شما را تأمین کند نامه حمایت مالی و صورتحساب بانکی شخص را به همراه نامه ارسال کنند. شما باید مدارکی ارائه کنید که نشان دهد به ازای هرروزاز اقامتتان قادر به پرداخت مبلغ ۷۰ یورو برای تأمین هزینه های روزانه خود هستید.

مدارک محل اقامت

تمامی مدارک برای اثبات محل اقامت شامل رزرو هتل و یا اگر در منزل یکی از دوستان و خانواده خود قرار است ساکن شوید آدرس و مشخصات شخص و شماره تلفن و چنانچه می خواهید خانه ای را کرایه کنید تمام مشخصات مالک و آدرس را باید ذکرکنید. تمامی مدارک باید اصل باشند و فتوکپی قابل قبول نیست.

مدارک هویتی و مدنی

شناسنامه، گواهینامه سند ازدواج، گواهی تولد فرزند، گواهی فوت همسر به‌ صورت ترجمه‌ شده

مدارک اشتغال

در صورت شاغل بودن نامه مرخصی از کارفرما، در صورت خود اشتغالی کپی از گواهی ثبت شرکت و مجوز کسب‌ و کار خود و صورت ‌حساب شرکت در ۶ ماه اخیر، در صورت محصل بودن نامه از دانشگاه و مدرسه مبنی ‌بر مرخصی تحصیلی و مدارک ثبت ‌نام، در صورت بازنشستگی صورت‌ حساب بازنشستگی شش ‌ماه اخیر

برای کودکانی که بدون والدین خود سفر می‌ کنند، کپی از پاسپورت والدین و رضایت‌ نامه کتبی از هر ۲ والد و در صورت حضانت فرزند حکم معتبر از دادگاه خانواده

هزینه ویزای توریستی اسپانیا

هزینه ویزای توریستی اسپانیا برای بزرگسالان ۸۰ یورو و برای کودکان شش ‌تا ۱۲ سال ۴۰ یورو و برای کودکان زیر ۶ سال رایگان است. این هزینه برای بررسی درخواست شما و برای صدور ویزا اخذ می‌گردد. لازم است بدانید در صورتی‌که درخواست شما به هر دلیلی ریجکت شود، این هزینه عودت نخواهد شد.

ریجکت شدن ویزای توریستی اسپانیا

اگر در درخواست ویزای اسپانیا پاسخ منفی دریافت کردید، نامه‌ای نیز دریافت خواهید کرد که دلیلی برای رد درخواست شما دارد. در این مورد، شما دو انتخاب دارید:

با اجتناب از اشتباهات قبلی و بهبود وضعیت خود، مجدداً برای ویزای توریستی درخواست دهید.

برای رد ویزای شینگن یک نامه تجدید نظر بنویسید، اما فقط درصورتی این کار را انجام دهید که فکر می‌کنید درخواست شما به اشتباه یا ناعادلانه رد شده است. شما باید دلیلی منطقی برای نوشتن این نامه داشته باشید و حقایقی را ارائه دهید که از نظر شما حمایت می‌کند.

ویزای توریستی اسپانیا

سخن پایانی

فرهنگ، غذا، مردم و سواحل آفتابی آن، دلایل بسیار زیادی برای انتخاب اسپانیا به‌عنوان یک مقصد گردشگری عالی است. قبل از شروع ماجراجویی در این کشور، باید مطمئن شوید که مدارک لازم برای ورود قانونی به اسپانیا و شرایط مدنظر برای لذت بردن کامل از سفر خود را دارید. نخستین گام برای ورود به اسپانیا دریافت ویزای توریستی شینگن است.

دسته بندی ها
اقامت اسپانیا

مدیر سایت

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به موسسه مهاجرتی ما، ماه سفید با سالها تجربه خوش آمدید! ما اینجا هستیم تا راه حل های قابل اعتماد و موثری را در امور مهاجرت به شما ارائه دهیم. هدف ما این است که به افراد و خانواده ها کمک کنیم تا رویاهای خود را برای استقرار در یک کشور جدید تحقق بخشند و حمایت و راهنمایی لازم را در طول این فرآیند به آنها ارائه دهیم.